Stop de Russische anti-homowet: teken NU deze petitie!
  • Petitioned President Poetin, leden van het Russisch parlement

This petition was delivered to:

President Poetin, leden van het Russisch parlement

Stop de Russische anti-homowet: teken NU deze petitie!

1. Petition by

COC Nederland

English version

STOP DE RUSSISCHE ANTI-HOMOWET!

Het Russiche parlement beslist in juni over de anti-homowet. De wet is een verregaande en grove schending van de mensenrechten van lesbiennes, homo's, bi's en transgenders (LHBT’s). Demonstreren voor LHBT-rechten dreigt in Rusland verboden te worden. Zelfs het tonen van een regenboogvlag of je partner in het openbaar een zoen geven wordt mogelijk strafbaar.

COC Nederland wil de Russische president Poetin naar aanleiding van zijn bezoek aan Nederland op 8 april een Nationaal Geschenk aanbieden: een petitie die duidelijk maakt dat deze wet er nooit mag komen.

Recent signatures

1. Laatste mogelijkheid om anti-homowet te stoppen

Hallo,

Vandaag is een trieste dag voor lesbiennes, homo’s, bi’s en transgenders in Rusland. Het Russische parlement stemde zojuist definitief vóór de antihomowet. De enige die de wet nu nog kan tegenhouden is de Russische president Poetin.

Om president Poetin ervan te overtuigen dat de antihomowet gestopt moet worden, bieden we morgen – donderdag 27 juni – de petitie Stop de antihomowet aan bij de Russische Ambassade in Den Haag.

Ik nodig je van harte uit om daarbij aanwezig te zijn. Samen kunnen we een krachtig statement maken.

We verzamelen donderdag om 15:30 uur bij de Russische ambassade op de Andries Bickerweg 2 in Den Haag.

Zie je daar!

Tanja Ineke

2. Reached 12,500 signatures
    3. TODAY: Join the demonstration in Amsterdam!

'The Dutch LGBT Support' & 'Poetin komt! Kom jij ook?' zijn twee Facebook event pagina's voor één en hetzelfde protest: 'Stop de anti-homowet!' op 8 april, aan het Oosterdok (naast NEMO) in Amsterdam. Verzamelen vanaf 18:00 uur, start programma om 19:00 uur. Aanmelden mag, hoeft niet, belangrijkste is dat je komt en AL JE VRIENDEN meeneemt :-)

De locatie van het protest is in het zicht van het Scheepvaartmuseum, waar Poetin op dat moment dineert. Poetin wil de regenboog verbieden. We roepen je daarom op om te komen gekleed in één van de kleuren van de regenboog.

Alle info vind je op www.stopdeantihomowet.nl.

Gezamenlijk streven we naar een gebaar van liefde en tolerantie om een voorbeeld te zijn voor anderen, die gezien achtergrond anderen niet kunnen accepteren zoals deze zijn.

Laat de liefde regeren.

4. Reached 10,000 signatures

Supporters

Reasons for signing

• Sasha Rakonersty WESTZAAN, NETHERLANDS
      • 5 months ago

Its hard enough finding yourself in life, even harder finding someone to love that loves you back - its a basic human right!

• Philippe Kurpil MONTEUX, FRANCE

Let them free !

• S. Malenka AMSTERDAM 1016ET, UNITED STATES
      • 5 months ago

its a basic human right to be free to be who you are and express your love for yourself and your sexual preference !!

Let us be who we are!

• 5 months ago

It's important that people can be who the are!

REPORT THIS COMMENT:

Develop your own tools to win.