Petition Closed
Petitioning President Poetin, leden van het Russisch parlement

Stop de Russische anti-homowet: teken NU deze petitie!

Supporters

English version

STOP DE RUSSISCHE ANTI-HOMOWET!

Het Russiche parlement beslist in juni over de anti-homowet. De wet is een verregaande en grove schending van de mensenrechten van lesbiennes, homo's, bi's en transgenders (LHBT’s). Demonstreren voor LHBT-rechten dreigt in Rusland verboden te worden. Zelfs het tonen van een regenboogvlag of je partner in het openbaar een zoen geven wordt mogelijk strafbaar.

COC Nederland wil de Russische president Poetin naar aanleiding van zijn bezoek aan Nederland op 8 april een Nationaal Geschenk aanbieden: een petitie die duidelijk maakt dat deze wet er nooit mag komen.

Letter to
President Poetin, leden van het Russisch parlement
Stop de anti-homowet!

Geachte president Poetin, leden van het Russisch parlement,

De zogeheten 'anti-homopropagandawet’ (artikel 6.13.1), die voorligt in het Russisch parlement, is een onacceptabele schending van de mensenrechten van Russische lesbiennes, homo's, bi's en transgenders (LHBT's).

Rusland is gebonden aan de Universele Verklaring voor de Rechten van de Mens en het Europees Verdrag voor de Rechten van de Mens. De voorgestelde wet gaat in tegen fundamentele vrijheden, waaronder het universele recht op non-discriminatie, vrijheid van meningsuiting en het recht van vereniging en vergadering. De wet discrimineert en leidt tot haat en geweld tegen LHBT's.

Wij verzoeken u met klem om er voor te zorgen dat deze wet niet in werking treedt en om de mensenrechten van al uw burgers te respecteren, ongeacht hun seksuele voorkeur of genderidentiteit.

Hoogachtend,