Support the New York Community Gridlock Prevention Act

0 have signed. Let’s get to 200!
At 200 signatures, this petition is more likely to be featured in recommendations!
Inwood Legal Action started this petition to chris@senatorjackson.com

Inwood Legal Action started this petition to NY State Residents and Environmental Organizations

Community Gridlock Prevention Bill

Literally nobody benefits from traffic jams, so should there be a limit to how much additional traffic congestion a proposed land use change can create?

The Community Gridlock Prevention Act (S1985) would expand the intersections and hours studied for a given land use proposal, and if excessive traffic congestion is predicted, the proposed land use could not proceed.

State Senator Robert Jackson, as a sponsor of the bill, has asked that we assemble grassroots support for this bill to help get it passed.

Traffic congestion can mean life or death to someone in an ambulance or who needs police or fire response. In addition, land use decisions that create more  traffic congestion will raise local levels of air pollution, triggering asthma and other negative health impacts, which disproportionately impact communities of color.

We hope you will consider signing this petition and sharing this link in your circles.

Literalmente, nadie se beneficia de los atascos de tráfico, así que ¿debería haber un límite a la cantidad de congestión de tráfico adicional que puede crear un cambio de uso de la tierra propuesto?

La Ley de Prevención de Atascos Comunitarios (S1985) ampliaría las intersecciones y las horas estudiadas para una propuesta de uso de suelo dada, y si se predice una congestión de tráfico excesiva, el uso de suelo propuesto no podría continuar.

El senador estatal Robert Jackson, como patrocinador del proyecto de ley, ha pedido que reunamos apoyo de base para este proyecto de ley para ayudar a que se apruebe.

La congestión del tráfico puede significar la vida o la muerte para alguien en una ambulancia o que necesite respuesta de la policía o los bomberos. Además, las decisiones sobre el uso de la tierra que crean más congestión del tráfico aumentarán los niveles locales de contaminación del aire, provocando asma y otros impactos negativos para la salud, que impactan desproporcionadamente a las comunidades de color.

0 have signed. Let’s get to 200!