Bolivia's Vital Forests Are Burning Out of Control And We Need International Help!

0 have signed. Let’s get to 15,000!

More than 700,000 hectares of the unique Chiquitania forest in Bolivia were burned to the ground in Bolivia for the past days.

Experts say that it will take at least two centuries to repair the ecological damage done by the fires, while at least 500 species are said to be at risk from the flames. This will and is impacting the oxygen we all breathe, it will alter with our ecosystem, and accelerate climate change.

The Chiquitania dry forest in Bolivia is the largest healthy tropical dry forest in the world. It's now unclear whether it will retain that status. Unfortunately, Bolivia is not getting the coverage needed to aid these massive fires and loss. We've been trying for days to stop it and aid all the animals and communities affected but we need YOU! We need your signature to reach the World Bank to get the international help and support we need to stop one of the worst natural disasters yet.

_______

Más de 700,000 hectáreas del bosque único de en la Chiquitania en Bolivia se convirtiéron en ceniza en Bolivia en los últimos días.

Los expertos dicen que tomará al menos dos siglos reparar el daño ecológico causado por los incendios, y más de 500 especies están en riesgo por las llamas. Esto esta afectando el oxígeno que todos respiramos, alterará nuestro ecosistema y acelerará el cambio climático.

El bosque seco de la Chiquitania en Bolivia es el bosque seco tropical saludable más grande del mundo. Ahora no está claro si mantendrá ese estado. Desafortunadamente, Bolivia no está obteniendo la cobertura necesaria para ayudar a estos incendios y pérdidas masivas. Llevamos días intentando detenerlo y ayudar a todos los animales y comunidades afectadas, ¡pero te necesitamos a TI! Necesitamos su firma para que esta petición llegue al Banco Mundial y obtener la ayuda y el apoyo internacional que necesitamos para detener uno de los peores desastres naturales hasta el momento.