Wild animals are endangered, they must be protected!

0 hanno firmato. Arriviamo a 10.000.

English

The giraffe population has experienced a rapid overall decline of 40% in the last three decades, and they are already extinct in seven countries. This terrible process is called ''silent extinction''. Their numbers have dropped from 71,000 to 35,000 in the last 30 years.

The african tiger (Panthera tigris Linnaeus) counts only 3900 species in the world. Poachers kill 120 of them every year for their renowned fur, on average 2 tigers every week.

African elephants are the biggest mammals of the world. Poachers kill them for their valuable tusks (a single pound of ivory can sell for $1,500, and tusks can weigh 250 pounds). Today, in Africa are surviving only 352.271 elephants. Every year are killed 27000 animals, because of their tusks.

African rhinoceros were 30 species, today survive only 2 species (black rhino and white rhino). Both species are at risk due to a huge surge in poaching to meet demand for illegal rhino horn. Record numbers of rhinos are currently being killed.

The endangered species today are: Bears (including giant panda), Big cats, Cetaceans (whales, dolphins and porpoises), Elephants, Great apes, Marine turtles, Rhinos, Sharks and rays, Sturgeons and Vultures.

Italian

La popolazione delle giraffe è andata incontro a un declino del 40% negli ultimi trent'anni, e la loro è una specie già estinta in sette paesi. Questo terribile processo è chiamato ''estinzione silenziosa''. I loro numeri sono calati da 71.000 a 35.000.

La tigre africana (Panthera tigris Linnaeus) conta solo 3900 specie nel mondo. I bracconieri ne uccidono 120 ogni anno per le loro rinomate pellicce, con una media di due tigri a settimana.

Gli elefanti africani sono i mammiferi più grandi del mondo. I bracconieri gli danno la caccia per le loro valorose zanne ( 450 grammi di avorio arrivano a valere 1500$, e le zanne possono pesare fino a 125 kg ciascuna). Oggi in Africa sopravvivono solamente 352.271 elefanti. Ogni anno ne vengono uccisi circa 27.000.

I rinoceronti africani in principio erano 30 specie, oggi in Africa ne sopravvivono solamente due ( il rinoceronte bianco e il rinoceronte nero). Entrambe le specie sono a rischio di estinzione a causa della violenta caccia dei bracconieri, che nonostante sia illegale, commerciano l'avorio del corno del rinoceronte. Vi sono numeri record che testimoniano le uccisioni dei rinoceronti ogni anno.