0 have signed. Let’s get to 10,000!

La version française suit

As we mark the end of Quebec's Intellectual Disability Week in March and begin Autism Awareness Month in April, Walmart Canada has announced an abrupt and unexplained end to its work integration program for intellectually handicapped persons in Quebec.  Workers in 26 Walmart stores across Quebec, some of whom had served for almost 20 years, were coldly cut off from the supportive work environment that gave them meaningful engagement in their communities and a sense of belonging and self worth.  Anika Malik, newly appointed Director of Corporate Affairs at Walmart Canada, offered no explanation whatsoever for this execrable decision, giving only a perfunctory and breathtakingly tone deaf statement that left dedicated employees and managers in shock and despair.

With the Public Health Agency of Canada reporting this week that 1 in every 66 Canadian children aged 5 to 17 is on the autism spectrum, it's never been more clear that Canadians must step up to provide work opportunities that allow our family members and friends with intellectual disabilities to be active in our communities, to be seen and engaged with rather than warehoused in group homes, and to live with dignity.

We call on Walmart Canada to be a responsible corporate citizen and to restore its job training program for people with intellectual disabilities immediately.

Alors que nous célébrons la fin de la Semaine québécoise de la déficience intellectuelle en mars et que commence le mois de sensibilisation à l'autisme en avril, Walmart Canada a annoncé une fin brutale et inexpliquée à son programme d'intégration professionnelle pour les personnes handicapées intellectuelles au Québec. Les travailleurs de 26 magasins Walmart à travers le Québec, dont certains avaient servi pendant près de 20 ans, ont été coupés du milieu de travail favorable qui leur a donné un engagement significatif dans leurs communautés et un sentiment d'appartenance et d'estime de soi. Anika Malik, nouvellement nommée directrice des affaires corporatives chez Walmart Canada, n'a offert aucune explication pour cette décision exécrable, donnant seulement une déclaration verbale sourde et à couper le souffle qui a laissé les employés et les gestionnaires dévoués sous le choc et le désespoir.

L'Agence de la santé publique du Canada rapporte cette semaine qu'un enfant canadien sur cinq de 66 ans sur cinq est atteint de l'autisme, il n'a jamais été plus clair que les Canadiens doivent offrir des possibilités de travail qui permettent aux membres de notre famille et à nos amis intellectuels handicapées à être actifs dans nos communautés, à être vus et engagés plutôt qu'à être entreposés dans des foyers de groupe et à vivre dans la dignité.

Nous demandons à Walmart Canada d'être une entreprise socialement responsable et de rétablir immédiatement son programme de formation professionnelle pour les personnes ayant une déficience intellectuelle.

Today: Nina is counting on you

Nina PADDEN needs your help with “Walmart Canada: Reinstate job training for intellectually handicapped persons in Quebec”. Join Nina and 7,572 supporters today.