For an "Andre The Giant Memorial" in Grenoble, France

0 a signé. Allez jusqu'à 1 000 !

One of the world's greatest superstar of pro-wrestling history comes from France but his own country has forgotten him. André The Giant had a monumental career mainly in the United States but also in Japan becoming one of the greatest legends of sport-entertainment (the WWE Hall Of Fame was created in his honor after his death in 1993) . Announced from "Grenoble, France" during his career (even if he was not born in this city), "The Giant of the Alps" is forever related to the city in the spirit of pro-wrestling fans.

I am asking the city of Grenoble to pay tribute to this ICON by creating a memorial in his honnor (plaque, statue etc.). This is an incredible opportunity for the city to take advantage of the global popularity of this "local" hero and make the buzz. The eyes of pro wrestling fans around the world would turn to Grenoble, which would allow to make the city known abroad.

A STATUE FOR ANDRE !

***

L'une des plus grandes superstars mondiale du catch vient de France mais son propre pays l'a oublié. André The Giant a fait une carrière monumentale principalement aux Etats-Unis mais aussi au Japon jusqu'à devenir l'une des plus grandes légendes de ce sport-spectacle (le WWE Hall Of Fame fut créé en son honneur après sa mort en 1993). Annoncé comme venant de Grenoble pendant sa carrière (même s'il n'est pas né dans cette ville), "le géant des Alpes" est à tout jamais lié à la ville dans l'esprit des fans de catch.

Je demande donc à ce que la ville de Grenoble rende hommage à cet icône populaire par la création d'un mémorial (plaque, statue etc.) en son honneur. C'est une chance inouïe pour la ville qui pourrait profiter de la popularité mondiale de ce héros "local" et faire le buzz. Les yeux des fans de catch du monde entier se tourneraient vers Grenoble, ce qui permettrait donc de faire connaître la ville à l'étranger.

UNE STATUE POUR ANDRE !

Tim compte sur vous aujourd'hui

Tim Flyn a besoin de votre aide pour sa pétition “Ville de Grenoble: For an "Andre The Giant Memorial" in Grenoble, France”. Rejoignez Tim et 542 signataires.