Petitioning Minister of Heritage Melanie Joly and 1 other

Update: Sign new House of Commons petition to reverse CRTC & save MuchFACT/Bravo!FACT

Supporters

IMPORTANT UPDATE: The CRTC decision cancelling MuchFACT & Bravo!FACT is now officially being appealed! Please sign the House of Commons petition to send this ruling back for review and reversal.

AVIS IMPORTANT : La décision du CRTC d’annuler les sources de financement de MuchFact et Bravo!Fact est maintenant officiellement en appel. SVP, signez la pétition à la Chambre des Communes afin que cette décision soit révisée et renversée.

*LE FRANÇAIS SUIT/ FRENCH FOLLOWS*

This week, buried in hundreds of pages of broadcast licensing regulations, CRTC Chair Jean-Pierre Blais announced the decision to kill two of Canada's most important sources of financing for music videos and short films - Bravo!FACT and MuchFACT.

These production funds help many of our country's top creative talent cut their teeth in film & television, not to mention promote and celebrate hundreds of our nations top recording artists and performers. Music videos and shorts open the first door in the industry for so many young, dynamic and diverse filmmakers, actors, artists and creators.

We call on Minister of Heritage Mélanie Joly to reverse this shortsighted and destructive decision by the CRTC.

We call on Bell Media to recommit to Canadian talent and diversity of voices, continuing to provide grants for the independent short-form production. Please do the right thing, even though you're now under no obligation to, and keep MuchFACT and Bravo!FACT alive when your new licenses kick in next year. Please keep a steady stewardship in cultivating and nurturing our country's emerging, dynamic artists and vital storytellers. Because without them, we have no industry here.

The money put into developing them now, creates the next huge TV hit or ratings sensation later. It also grows our industry, economy and cultural diversity. Doing the right thing can be the right corporate thing as well. Be the cultural leader that you've been and let the new crop of filmmakers and storytellers have a chance and a mandate.

Now is the time to show your commitment to Canadian culture.

**************************************************

Cette semaine, Jean-Pierre Blais, président du CRTC, a annoncé la fin de deux des plus grandes sources de financement pour les vidéoclips et les courts métrages produits au Canada, soit BravoFACT et MuchFACT; cette décision pourrait presque passer inaperçue parmi des centaines de pages de règlements sur les licences des diffuseurs.

Ces fonds de production permettent à beaucoup de nos plus talentueux créateurs de faire leurs premiers pas dans le monde du film et de la télévision, en plus de favoriser la promotion des meilleurs artistes de la scène et du disque. Les vidéoclips et les courts métrages ouvrent les portes de l’industrie à nombre de jeunes et dynamiques cinéastes, acteurs, artistes et créateurs qui représentent la diversité de notre pays.

Nous demandons que la ministre du Patrimoine canadien, Mélanie Joly, annule cette décision du CRTC, car ce manque de vision à long terme fera des ravages.

Nous demandons à Bell Média de renouveler son engagement envers le talent et la diversité des voix d’ici en continuant d’offrir des subventions aux courts métrages indépendants. Plus rien ne vous y oblige, mais nous comptons sur vous pour prendre la bonne décision et préserver MuchFACT et BravoFACT lorsque vos nouvelles licences entreront en vigueur l’an prochain. Nous comptons sur vous pour continuer à prendre soin de nos dynamiques artistes émergents et de nos irremplaçables conteurs. Sans eux, notre industrie est vouée à disparaître.

Investir dans leur avenir aujourd’hui contribue à la création des succès de demain. Cet investissement profite aussi à l’industrie, à notre économie ainsi qu’à notre diversité culturelle. Prendre la bonne décision, c’est aussi un avantage pour vous en tant qu’entreprise. Demeurez un leader culturel en donnant la chance aux nouveaux cinéastes et conteurs de se tailler une place.

Le moment est venu de montrer votre dévouement à la culture canadienne.

This petition will be delivered to:
  • Minister of Heritage Melanie Joly
  • Bell Media

DGC National started this petition with a single signature, and now has 10,996 supporters. Start a petition today to change something you care about.

Join others supporting this cause