0 have signed. Let’s get to 1,500!

The move-out date for uOttawa residences (April 27th), puts most students in a tight spot. Most leases in Ottawa's move-in date being May 1st, many students will have nowhere to stay for up to four nights, or have to pay 40$/night to extend their residence stay. However, for many students, this expense is not feasible, and inconvenient, as they would have to move all their belongings to 90U only  to move again four days later. As such, we would like to see uOttawa Housing extend the residence contract until May 1st, to be more accomodating of the needs of all students.

*****

La date d'échéance du contrat de résidence à uOttawa (le 27 avril) place beaucoup d'étudiants dans une situation difficile. La majorité des contrats de location à Ottawa débutant le 1er Mai, de nombreux étudiants se retrouveront sans toît pour environ quatre nuits, ou devront payer 40$/nuit pour allonger leur contrat de résidence. Cependant, pour de nombreux étudiants, ceci s'avère financièrement impossible, et serait peu pratique en ce qu'ils se verraient obligés de déménager leurs possessions à 90U avant de devoir déménager de nouveau quatre jours plus tard. Ainsi, nous aimerions que le service du logement d'uOttawa allonge le contrat de résidence jusqu'au 1er Mai, afin de mieux répondre aux besoins de tous les étudiants.

Today: L is counting on you

L A needs your help with “uOttawa Housing: The students of uOttawa demand the right to stay in their residences until May 1st”. Join L and 1,436 supporters today.