The US Federal Government should impose price controls on the pharmaceutical industry.

0 have signed. Let’s get to 5,000!
At 5,000 signatures, this petition is more likely to get picked up by local news!
Parth Kochhar started this petition to United States and

Traducción al español en la parte inferior de la descripción. (Spanish Translation is at the bottom of the description)

Hello everyone, and thank you for viewing this petition. I am Parth, a 12 year old boy from New York, hoping to spread word of a beneficial solution to resolve a problem that people may experience in their lives.  The United States Federal Government should definitely impose price controls on the Pharmaceutical Industry. Every year, many people sadly pass away because they are unable to pay their medical bills and/or not able to buy medicine/prescription drugs. This causes a problem for lower income people who can’t afford medicines/prescription drugs that are necessary for those who need them. Imposing price controls could change people’s lives, and there would be less deaths regarding inability to afford medical care etc.

According to the Harvard Gazette, a “New study finds 45,000 deaths annually linked to lack of health coverage”. One of those 45,000 deaths per year was a 26-year old boy named Alec Raeshawn Smith. He wasn’t able to afford insulin/medical care, and sadly passed away in his apartment. According to Alec’s Mother and MPR News, "He had visited the pharmacy and was kind of slapped in the face with the reality of the price tag. He didn't have that much in his bank account on that day so he left, and rumor has it that he was trying to stretch what he had left of his supply to last a couple more days to his payday so that he could pick up his prescriptions." Alec didn’t apply for health insurance. In fact, the price of insulin had tripled from 2001 to 2013. The Mother, Smith-Holt, also wants the Federal Government to impose price controls. However, this is only one story out of all the people who die from lack of medical supplies every year.

Support this Petition, and sign it today so that the Federal Government/ FDA will imply price controls on Pharmaceutical Medicenes.

Traduccion al Español (Translation to Spanish)

Hola a todos, y gracias por ver esta petición. Soy Parth, un niño de 12 años de Nueva York, con la esperanza de difundir una solución beneficiosa para resolver un problema que las personas pueden experimentar en sus vidas. El gobierno federal de los Estados Unidos definitivamente debería imponer controles de precios a la industria farmacéutica. Todos los años, lamentablemente, muchas personas fallecen porque no pueden pagar sus facturas médicas y / o no pueden comprar medicamentos / medicamentos recetados. Esto causa un problema para las personas de bajos ingresos que no pueden pagar los medicamentos / medicamentos recetados que son necesarios para quienes los necesitan. La imposición de controles de precios podría cambiar la vida de las personas, y habría menos muertes con respecto a la incapacidad de pagar la atención médica, etc.

Según el Harvard Gazette, un "Nuevo estudio encuentra 45,000 muertes al año relacionadas con la falta de cobertura de salud". Una de esas 45,000 muertes por año fue un niño de 26 años llamado Alec Raeshawn Smith. No pudo pagar la insulina / atención médica, y lamentablemente falleció en su apartamento. Según la madre de Alec y MPR News, "visitó la farmacia y recibió una especie de bofetada por la realidad de la etiqueta de precio. No tenía mucho en su cuenta bancaria ese día, así que se fue y el rumor dice que estaba tratando de estirar lo que le quedaba de su suministro para que le durara un par de días más a su día de pago para poder recoger sus recetas ". Alec no solicitó seguro de salud. De hecho, el precio de la insulina se triplicó de 2001 a 2013. La madre, Smith-Holt, también quiere que el gobierno federal imponga controles de precios. Sin embargo, esta es solo una historia de todas las personas que mueren por falta de suministros médicos cada año.

Respalde esta petición y fírmela hoy para que el gobierno federal / FDA implique controles de precios en medicamentos farmacéuticos.

0 have signed. Let’s get to 5,000!