Falles com a Patrimoni Cultural Immaterial, sí. Però sense tortura

Supporters

ES / EN

El pròxim mes de novembre la UNESCO decidirà si la festa de les Falles és declarada Patrimoni Immaterial de la Humanitat. Des de la Plataforma Carles Pinazo, formada per valencianes i valencians que estimem la nostra terra, la nostra cultura i les nostres tradicions, volem destacar el nostre respecte per les Falles, una de les festes més belles i obertes del món, però no podem compartir que estes es reconeguen com a Patrimoni Immaterial de la Humanitat mentre siguen sinònim de la tortura i mort pública de centenars d'animals innocents.

Reconéixer la festa de les Falles com a Patrimoni Immaterial de la Humanitat és, en estos moments, reconèixer també com a Patrimoni Immaterial de la Humanitat la pràctica medieval de torturar bous en públic, donant força a una pràctica cada vegada més rebutjada socialment i que ens remet a èpoques fosques del nostre passat. A dia de hui la tauromàquia és un dels eixos centrals de les Falles de València, i d'això s'aprofita el cada vegada més afeblit món taurí. A més de la coincidència en el temps de les Falles i de la Fira Taurina sabent que és un dels moments de l'any en què més visitants rep la nostra ciutat, la Fira Taurina ha segrestat fins i tot el nom de la nostra festa, passant a anomenar “Falles” a la cruel tortura d'un centenar d'animals, quan les falles són el nom dels monuments de fusta i cartó.

La tortura taurina està a anys llum dels valors que defensa la UNESCO, per açò sol·licitem a la UNESCO i als seus membres que exigisquen el canvi de data de la setmana taurina de març com a requisit indispensable perquè la festa de les Falles puga aspirar a ser Patrimoni Immaterial de la Humanitat, tal com es mereix esta magnífica festa.

Signa si vols que les Falles siguen Patrimoni Cultural Immaterial, però sense tortura.

This petition will be delivered to:
  • UNESCO
  • Comisión Nacional Española de Cooperación con la UNESCO

Plataforma Carles Pinazo started this petition with a single signature, and now has 26,251 supporters. Start a petition today to change something you care about.