Petición cerrada
Dirigida a UNESCO y 1 otro/a

Falles com a Patrimoni Cultural Immaterial, sí. Però sense tortura

ES / EN

El pròxim mes de novembre la UNESCO decidirà si la festa de les Falles és declarada Patrimoni Immaterial de la Humanitat. Des de la Plataforma Carles Pinazo, formada per valencianes i valencians que estimem la nostra terra, la nostra cultura i les nostres tradicions, volem destacar el nostre respecte per les Falles, una de les festes més belles i obertes del món, però no podem compartir que estes es reconeguen com a Patrimoni Immaterial de la Humanitat mentre siguen sinònim de la tortura i mort pública de centenars d'animals innocents.

Reconéixer la festa de les Falles com a Patrimoni Immaterial de la Humanitat és, en estos moments, reconèixer també com a Patrimoni Immaterial de la Humanitat la pràctica medieval de torturar bous en públic, donant força a una pràctica cada vegada més rebutjada socialment i que ens remet a èpoques fosques del nostre passat. A dia de hui la tauromàquia és un dels eixos centrals de les Falles de València, i d'això s'aprofita el cada vegada més afeblit món taurí. A més de la coincidència en el temps de les Falles i de la Fira Taurina sabent que és un dels moments de l'any en què més visitants rep la nostra ciutat, la Fira Taurina ha segrestat fins i tot el nom de la nostra festa, passant a anomenar “Falles” a la cruel tortura d'un centenar d'animals, quan les falles són el nom dels monuments de fusta i cartó.

La tortura taurina està a anys llum dels valors que defensa la UNESCO, per açò sol·licitem a la UNESCO i als seus membres que exigisquen el canvi de data de la setmana taurina de març com a requisit indispensable perquè la festa de les Falles puga aspirar a ser Patrimoni Immaterial de la Humanitat, tal com es mereix esta magnífica festa.

Signa si vols que les Falles siguen Patrimoni Cultural Immaterial, però sense tortura.

Esta petición fue entregada a:
  • UNESCO
  • Comisión Nacional Española de Cooperación con la UNESCO

Plataforma Carles Pinazo ha iniciado esta petición con solamente una firma y ahora la petición ha conseguido 26.442 personas que la apoyan. Inicia una petición tu mismo para crear los cambios que quieres ver.

Hoy: Plataforma Carles Pinazo cuenta con tu ayuda

Plataforma Carles Pinazo necesita tu ayuda con esta petición «UNESCO (@UNESCO): Falles com a Patrimoni Cultural Immaterial, sí. Però sense tortura». Únete a Plataforma Carles Pinazo y 26.441 personas que ya han firmado.