Removal of the G to P barrier for UN staff in the Secretariat

0 have signed. Let’s get to 10,000!

Given the importance of removing career obstacles in promoting a flexible, dynamic and motivated UN workforce, we call on the Secretary-General to consider both the recommendations of the ACABQ as well as the report and recommendations of the Working Group of the Staff Management Committee (co-chaired by ESCWA SC and OHR), to promptly establish, under his direct authority, an internal programme targeted at improving the career opportunities of the GS and related categories as well as those of the FS staff across the Secretariat.

___________________________________________________________________

Convaincus que la suppression des obstacles est essentielle si l’on veut favoriser la souplesse, le dynamisme et la motivation du personnel de l’Organisation, nous demandons au Secrétaire général de donner suite aux recommandations du CCQAB ainsi qu’au rapport et aux recommandations du groupe de travail du Comité Administration-personnel (coprésidé par le Conseil du personnel de la CESAO et le Bureau des ressources humaines) et de créer sans délai un programme interne qui serait placé sous son autorité directe et qui viserait à améliorer les perspectives de carrière des agentes et agents de la catégorie des services généraux, des catégories apparentées et du Service mobile dans l’ensemble du Secrétariat.