Alto a la deforestacion de San Juanito Chihuahua,Mexico/ Stop ilegal logging in Chih, Mex

0 have signed. Let’s get to 1,000!

Buenas Tardes (Good afternoon, English Version at the end)

Los ultimos meses el pueblo de San Juanito chihuahua ha sido victima de la tala ilegal y Sin freno. Los habitantes han sido amenazados y obligados a firmar permisos ilegales autorizando la tala en sus terrenos.

Este desastre ecológico pareciera no importarle a nadie, pues en el camino de San Juanito a Creel, es evidente el gran cementerio de miles de árboles, desde los bordes de la carretera. Se puede observar cómo muchos fueron cortados y un bello bosque se ha convertido en desierto. Es un panorama desolador pero al parecer el daño que provocan no les parece suficiente y al terminar de talar una zona prenden fuego para ocultar su crimen.

Se ha pedido ayuda al ejercito, y al gobernador del estado pero la respuesta ha sido Insatisfactoria argumentando que ellos no tienen la capacidad para detenerlo.

Por si fuera poco en estos bosques chihuahuenses existe un árbol único, el Picea chihuahuana, catalogado entre las especies en peligro de extinción, que la Unión Internacional para Conservación de la Biodiversidad estima que su población madura es inferior a los 2 mil 500 ejemplares en el mundo.

Es sumamente triste ver como estamos acabando con este planeta unico en el que vivimos.

Por favor ayudenme firmando y difundiendo hasta encontrar alguien que pueda hacer algo para ayudarnos a detener esta masacre forestal.

Los bosques no le pertenecen a los individuos, estan ahi para que la humanidad pueda seguir respirando.

-------------------------------------------------------------------------------------------------------------

The last months the town of San Juanito Chihuahua has been the victim of illegal logging without any consideration for the environment. The inhabitants have been threatened and forced to sign illegal permits authorizing logging on their land.

This ecological disaster does not seem to matter to anyone, because on the road from San Juanito to Creel in Chihuahua Mexico, is now a cemetery of thousands of trees, from the edges of the road. You can see how many were cut and what was a beautiful forest has become a desert. It is a bleak panorama but apparently, the damage they cause is not enough and when they finish cutting down an area, they set fire to hide their crime.

The army has been asked for help, and the governor of the state but the response has been unsatisfactory arguing that they do not have the capacity to stop it.

As if that were not enough, in these Chihuahuan forests there is a unique tree, the Picea chihuahuana, classified among the species in danger of extinction, that the International Union for the Conservation of Biodiversity estimates that its mature population is less than 2 thousand 500 specimens. world.

It is extremely sad to see how we are ending this unique planet in which we live. The forests do not belong to one person, they are the only way for our planet to breath.

Please help me by signing and spreading until I find someone who can do something to help us stop this awful crime Against our Earth.

Today: Lizeth is counting on you

Lizeth Leanos needs your help with “UN Enviroment, Mexican Goverment: Stop San Juanito Chihuahua Deforestation”. Join Lizeth and 818 supporters today.