Extend the MAX to Forest Grove and Cornelius

0 have signed. Let’s get to 500!
At 500 signatures, this petition is more likely to be featured in recommendations!
Ethan Jones started this petition to Strategic Planning TriMet and

English:

Light rail trains have the power to alleviate poverty.  They give quick and easy access to new opportunities, higher-paying jobs, and important services, not to mention the environmental benefits of cleaner commutes!  For too long, Cornelius and Forest Grove have been left out of this service as TriMet pours millions of our taxpayer dollars into other projects, and continuing to only provide the inadequate bus line.  It's time for TriMet help the most impoverished in our community.  It is time for the MAX to serve to Cornelius and Forest Grove.

The MAX has been extended to Hillsboro through the intense pressure of the late mayor Shirley Huffman, who worked with TriMet on a plan to expand services out to the edge of Hillsboro.  We can do the same, and expand the Blue Line through Cornelius to Forest Grove, relieving congestion on the TV-Highway corridor, and getting two small cities worth of cars off Sunset Highway, clearing up traffic, and decreasing the potential for deadly crashes.  Plus, the cities get economic benefits from this too.  For every dollar invested in public transit, an estimated 4 dollars come back.

The single bus line that extends to our cities is not enough, and never has been.  The bus takes too long for average commuters to care, and can get stuck in traffic just like cars.

Our proposal involves 10 stations along an unused railroad line that runs north of TV-Highway.  It finally ends at Douglass Street in Forest Grove.  It was estimated this project would cost around $200M, which isn't really much of a stretch considering TriMet's more ambitious projects.  To learn more about the plan itself, please read the document here, and the map of the proposed expansion.  Note that this plan may change as it comes to fruition.

We have been asking for twenty years, and TriMet has pushed the expansion back to 2040.  We don't need the train in 2040, we needed it in 2000.  This petition demands TriMet expands the MAX to Forest Grove and Cornelius by 2024.

The MAX has the power to save our carbon footprint, low-income families, and so much more.  Redemption comes on rails.  It's time we bring it here.

Español:

Los trenes ligeros tienen el poder de aliviar la pobreza. Brindan acceso rápido y fácil a nuevas oportunidades, trabajos mejor pagados y servicios importantes, ¡sin mencionar los beneficios ambientales de viajes más limpios! Durante demasiado tiempo, Cornelius y Forest Grove se han quedado fuera de este servicio, ya que TriMet invierte millones de dólares de nuestros contribuyentes en otros proyectos y continúa proporcionando solo la línea de autobús inadecuada. Es hora de que TriMet ayude a los más pobres de nuestra comunidad. Es hora de que el MAX sirva a Cornelius y Forest Grove.

El MAX se ha extendido a Hillsboro a través de la intensa presión de la difunta alcaldesa Shirley Huffman, quien trabajó con TriMet en un plan para expandir los servicios hasta las afueras de Hillsboro. Podemos hacer lo mismo y expandir la Línea Azul a través de Cornelius hasta Forest Grove, aliviando la congestión en el corredor de TV-Highway y sacando dos ciudades pequeñas de automóviles de Sunset Highway, despejando el tráfico y disminuyendo el potencial de accidentes mortales. Además, las ciudades también obtienen beneficios económicos de esto.  Por cada dólar invertido en transporte público, se calcula que se devuelven 4 dólares.

La única línea de autobús que se extiende a nuestras ciudades no es suficiente, y nunca lo ha sido. El autobús tarda demasiado para que le importe a los viajeros habituales y puede atascarse en el tráfico como los coches.

Nuestra propuesta incluye 10 estaciones a lo largo de una línea de ferrocarril en desuso que corre al norte de TV-Highway. Finalmente termina en Douglass Street en Forest Grove. Se estimó que este proyecto costaría alrededor de $200 millones, lo que en realidad no es mucho considerando los proyectos más ambiciosos de TriMet. Para obtener más información sobre el plan en sí, lea el documento aquí y el mapa de la expansión propuesta.  Tenga en cuenta que este plan puede cambiar a medida que se haga realidad.

Hemos estado pidiendo veinte años, y TriMet ha retrasado la expansión hasta 2040. No necesitamos el tren en 2040, lo necesitábamos en 2000.  Esta petición exige que TriMet expanda el MAX a Forest Grove y Cornelius para 2024.

El MAX tiene el poder de salvar nuestra huella de carbono, familias de bajos ingresos y mucho más.  La redención viene sobre raíles. Es hora de que lo traigamos aquí.

0 have signed. Let’s get to 500!