Victory

Calling for the Justification for the Addition of the Israeli Flag on the New iOS Emoji Keyboard

This petition made change with 586 supporters!


Apple as a company may not consider this to be a big issue, but it is highly unacceptable that out of the 37 flags that Apple has chosen out of the 200 or so existing countries in the world, Israel is one of them.

The fact that Israel in recent news is still oppressing the Palestinian people and have been for the past 67 years, but Apple still has the audacity to force the Israeli flag onto every keyboard of every iPhone user in the world is beyond appalling, especially to the youth of the world which have cellphones but don’t understand the conflict.

Adding the Israeli flag is in itself offensive to any person that supports the humanitarian rights of the citizens of the world, but only adding it without adding the Palestinian flag as well is clearly showing a one sided support to the conflict and rises concern to the views of the company.

I am hoping for a response to this atrocity, as the company has publicly shown neutrality to different races of the world by adding several skin tones to each emoji persona, but at the same time has been racist towards a culture that has been around for thousands of years.

 

السيد كوك المحترم،
قد كنت حدثت جهازي الiPhone حديثا لنظام التشغيل الاحدث iOS 8.3 لاجد اسفا ان ايقونات الايموجي الحديثة تحتوي على العلم الاسرائيلي.
Apple كشركة قد لا تعتبر هذا امرا جللا لكنه غير مقبول البتة انه و من بين ال37 علما الذين اختارتهم الشركة من بين ال200 علم الموجودة حاليا ان يكون علم اسرائيل احدها.
.انا لا اعرف اي طريقة قد استخدمت لاختيار الاعلام لكن اتمنى ان حقيقة ان اسرائيل هي الدولة الوحيدة المستعمرة في العالم لم يتم اخذها في عين الاعتبار. و حقيقة ان اسرائيل في اخبار حديثة لا تزال تضطهد الشعب الفلسطيني. و جراة Apple لوضع العلم الاسرائيلي قصرا على لوحات مفاتيح كل مستخدمي الiPhone منفرة خصوصا بوجود عدد من مستخدمي الهواتف الذكية من الشباب لا يفهمون طبيعة الصراع.


اضافة العلم الاسرائيلي بحد ذاتها اهانة لاي شخص يساند الحقوق الانسانية لسكان العالم. لكن اضافة العلم الاسرائلي لوحدة دون اضافة العلم الفلسطيني يري دعما احادي الجانب للصراع و يثير عددا من التساؤلات عن وجهة نظر الشركة

انا اتمنى ان احصل على اجابة على هذا التعدي خاصة و ان الشركة ابدت الحياد علنا لكل الاعراق و ذلك باضافة الوان مختلفة للاشخاص في الemojis لكن في الوقت نفسه ابدت عنصرية تجاه ثقافة متواجدة منذ الاف السنين

 

و تفضل بقبول فائق الاحترام،

اميل قرط

الضفة الغربية - فلسطين


ملاحظة: اذا احتجت انت او اي شخص من الشركة توضيحا عما يحصل في المنطقة، لا تتردد في التواصل معي او مع مجموعة التضامن الفلسطيني او Amnesty الدولية او اي من الاف المنظمات الدولية التي تساند الحقوق الانسانية للشعب الفلسطيني.



Today: Emil is counting on you

Emil Kort needs your help with “Tim Cook, CEO of Apple: Justify the Addition of the Israeli Flag on the New iOS Emoji Keyboard”. Join Emil and 585 supporters today.