Petition Closed

Save Southwest Detroit

This petition had 85 supporters

The State of Michigan is going to build the Gordie Howe International Bridge by displacing local residents from the Southwest Detroit Community. Not only people would lose their homes, the remaining community would see an enormous increase in truck traffic. This will deteriorate the already heavy polluted air in the area, which heavily increases the risk for developing asthma, preterm births, heart disease, leukemia, cancer and other illnesses.

The link below describes how this area has been suffering for years.

Please help fight against this injustice that affects thousands of families every day.

============ Español ===========

El Estado de Michigan planea desalojar a los residentes del Suroeste de Detroit para construir el Puente Internacional Gordie Howe. No solo la gente está perdiendo sus casas, sino que también la comunidad verá un gran incremento en el trafico de trailers. Esto empeorara el aire, el cual ya es el más contaminado del estado. Estos altos niveles de contaminación, aumentan los riesgos de padecer de Asma, nacimientos prematuros, enfermedades del corazón, leucemia, cáncer y muchas más enfermedades.

El link abajo explica cómo nuestra área lleva sufriendo por muchos años. Trate de usar google para traducir el artículo.

Ayúdenos a combatir esta gran injusticia que afecta miles de familias todos los días.

Today: We Are Southwest Detroit is counting on you

We Are Southwest Detroit needs your help with “The State of Michigan: Save Southwest Detroit Estado de Michigan: Salvemos al Suroeste de Detroit”. Join We Are Southwest Detroit and 84 supporters today.