The Resignation of Shipping Minister Shahjahan Khan MP

0 have signed. Let’s get to 25,000!


This man is greatly responsible for failing to oversee an accident-prone transport system in Bangladesh that is riddled with corruption and mismanagement. The system itself completely disregards human safety for profit maximization. Most of the public transports in the country are outdated with minimal service and run on roads by the uneducated maniac like drivers.

The minister is directly responsible for aiding and abetting the perpetrators of this ‘crime’ that regularly causes hundreds of innocent people to lose their lives everyday in Bangladesh.

So, please sign for this good cause.

Even if nothing happens out of it, it will remain as an evidence of public demand.

Therefore, share with others to participate as well. 

বাংলাদেশের পরিবহন ব্যবস্থার বেহাল দশার জন্য এই মন্ত্রী অনেকাংশেই দায়ী। তার সীমাহীন দুর্নীতি, চাঁদাবাজির সংস্কৃতি আর স্বজনপ্রীতির জন্য পরিবহন খাতে ভয়াবহ রকম অব্যবস্থাপনা। এর প্রমাণ মেলে কিছুদিন পর পর সড়ক ও নৌপথে 'দুর্ঘটনা' নামক খুনগুলোর মাধ্যমে। আমরা সকলেই জানি যে, রাস্তায় যে সকল পাব্লিক পরিবহন চলে, তাদের বেশিরভাগই মেয়াদোত্তীর্ণ আর ওসবের ড্রাইভারগুলো কেমন অশিক্ষিত, মাতাল আর বেপরোয়া ধরনের।

মন্ত্রি নিয়মিত যাত্রাপথের এই সকল অপরাধকে প্রশ্রয় আর লালন-পালন করে গেছে, যার ফলে আমাদের এই প্রাণপ্রিয় বাংলাদেশে প্রতিনিয়তই শত শত মানুষ প্রাণ হারাচ্ছে।

একটি মানবদেহের মাথা বদল সম্ভব নয় - সেই দেহের কোন অংশের পচন রোধের জন্য, কিন্তু একটি দেশের কোন একটি খাতের নষ্ট মাথা বদল হয়ে তার বদলে ভালো মাথা আসলে, তা হবে সেই খাতকে উন্নত করার প্রথম ধাপ।

তাই আসুন, পরিবহন খাতে সেই সকল অকালে ঝরে যাওয়া প্রাণের জন্য, হাজারো মা-বাবার স্বন্তান হারানো আহাজারির জন্য, সর্বোপরি নিজেদের ভবিষ্যতের জন্য এই মন্ত্রির পদত্যাগের দাবীতে সাইন করি।

এতে যদি কিছু না-ও হয়, তবুও সময়ের সাক্ষী হয়ে থাকবে আমাদের এই দাবী।

তাই নিজে অংশ নিয়ে অন্যদেরকেও অংশ নিতে বলুন।



Today: Bangladeshi is counting on you

Bangladeshi Soldier needs your help with “The Resignation of Shipping Minister Shahjahan Khan MP”. Join Bangladeshi and 21,972 supporters today.