Petition Closed

This petition had 522 supporters

The citizens of The Republic of Mauritius will go to the polls on the 10th December 2014!

Thousands of Lesbian, gay, bisexual and transgender (LGBT) people in Mauritius are still confined to the closet, have very limited rights and are not allowed to enter in a civil union or get married in Mauritius.

Many have died committing suicide due to persecution by their families. Many have been bullied, abused and attacked, with the Government often turning a blind eye to those events due to their closeness with socio-religious groups. Some of those groups, with the blessings of our political leaders, operate like “terror” organisations. Their actions very often remain unpunished by the Authorities.

With your help, we can deliver a powerful message to the political class and those refuseniks who deny Mauritius's LGBT community equality.

Lesbian, gay, bisexual and transgender individuals are our equal partners in society.

We the people petition the Government of Mauritius, The Prime Minister of Mauritius, The President of the Republic of Mauritius as well as all political parties to amend the current laws to provide for the greater inclusion of the LGBT community in society.

Now is time to act and demand that the next Government in power commit to:

1. Recognising and enacting same-sex civil unions/marriages,

2. Providing the LGBT community with greater protection under the law,

3. Stopping Homophobia and all forms of bullying,

4. Amending all “discriminatory” laws and outlawing discriminations rooted in old age bigotry.

5. Providing legal protection and assistance in the form of shelter, food and education  to young LGBT people under the age of 21 who get rejected by their families because of their sexual orientation

Mauritius can no longer ignore the fundamental rights of its own citizens; the right to live peacefully as an individual and as a couple in a loving relationship, without fear of persecution.

Help end inequality, Sign this petition

FRENCH VERSION:

Les citoyens de la République de Maurice ont rendez-vous aux urnes le 10 décembre 2014! Des milliers de lesbiennes, gays, bisexuels et transgenres (LGBT) de l’Île Maurice ne sont pas encore sortis du placard, ont des droits très limités et ne sont pas autorisés à contracter une union civile ou à se marier.

Nombreux sont morts en se suicidant, se sentant persécutés par leurs familles. Beaucoup ont été victimes d'intimidation, d'abus et ont été attaqués, sous les yeux fermés d’un gouvernement qui préfère être proche des groupes socioreligieux. Certains de ces groupes, avec la bénédiction de nos dirigeants politiques, fonctionnent comme des organisations «terroristes». Et leurs actions restent très souvent impunies par les autorités.

Avec votre aide, nous pouvons livrer un message fort à la classe politique et les refuzniks qui nient les droits à l'égalité de la communauté LGBT de l'Île Maurice.

Les lesbiennes, gays, bisexuels et transgenres sont tous nos partenaires égaux dans la société.

Nous, le peuple pétitionne le gouvernement de l'Île Maurice, le Premier ministre de l'Île Maurice, le Président de la République de l’Île Maurice, ainsi que tous les partis politiques à modifier les lois actuelles pour s’assurer d’une plus grande intégration de la communauté LGBT dans la société.

Il est maintenant temps d'agir et de demander à ce que le prochain gouvernement au pouvoir s’engage à :

1. Reconnaître et promulguer les lois nécessaires à l’autorisation d’une union civile et du mariage entre les personnes LGBT,

2. Fournir à la communauté LGBT une plus grande protection légale,

3. Arrêter l'homophobie et toutes les formes d'intimidation,

4. Modifier toutes les lois « discriminatoires » et interdire la discrimination ancrée dans les vieilles croyances,

5. Fournir une protection juridique et une assistance sous la forme d'abris, de nourriture et d'éducation pour les jeunes LGBT âgés de moins de 21 ans qui sont rejetés par leur famille en raison de leur orientation sexuelle.

L’Île Maurice ne peut plus ignorer les droits fondamentaux de ses citoyens; le droit de vivre en paix en tant qu'individu et en tant que couple dans une relation amoureuse, sans crainte de persécution.

Aidez-nous à mettre fin à l'inégalité! Signez cette pétition!

Today: Matt is counting on you

Matt Taylor needs your help with “The Leader of the Labour Party, Mauritius: Greater legal protection for LGBT people and enacting same sex civil unions/marriages in Mauritius”. Join Matt and 521 supporters today.