Petition Closed
Petitioning Minister of Canadian Heritage and Official Languages The Honourable | L'honorable, James Moore and 9 others

The Honourable | L'honorable, James Moore: Demand Permanent VRS NOW! || Demande SRV permanent MAINTENANT!

Video Relay Service (VRS) is one of the most important future technology innovations in Canada that will given a great opportunity to have Deaf and hearing customers to enjoy services through all aspects of life such as education, employment, medical, legal, political participation, and cultural activities. The telecommunication system is a public service that will enables to have a national VRS service between Deaf and hearing users through an interpreter who will able to use official spoken languages (English and French) and official signed languages (American Sign Language (ASL) and Langue des Signes Québécoise (LSQ)).

The Deaf Community of Canada inists that CRTC and Industry Canada recongize and comply with the following demands:

1. PROVISIONS for Visual Language Interpreters in both American Sign Language (ASL) and Langue des Signes Québécoise (LSQ) by all telecommunications.

2. The CHOICE of using any accessible VRS communication technologies that are currently available and/or those that may be developed in the future.

3. FLEXIBILITY and opportunities for a market of VRS products and services to be provided.

4. Mandatory INVOLVEMENT from the Deaf community in the consulation and accommodations of the implementation and operations of the Canadian VRS industry.

5. A DECISION for a permanent VRS service in Canada MADE BY December 31, 2012.

Join us to sign the petition to demand that the House of Commons, Government of Canada, Ministers of the Crown and Members of Parliament to support a permanent national Video Relay Services (VRS) in Canada before the end of this calendar year (2012) with official spoken languages (English and French) and signed languages (American Sign Language (ASL) and Langue des Signes Québécoise (LSQ)).

Services de relais vidéo (SRV) est l'une des plus importantes innovations technologiques futures au Canada qui seront donnés une grande opportunité d'avoir des clients sourds et entendants de profiter de services à travers tous les aspects de la vie tels que l'éducation, l'emploi, médical, juridique, participation politique, et des activités culturelles. Le système de télécommunication est un service public qui permet d'avoir un service national de la SRV entre les utilisateurs sourds et entendants par un interprète qui va pouvoir utiliser les langues officielles parlées (anglais et français) et signé sur les langues officielles (American Sign Language (ASL) et Langue des signes québécoise (LSQ)).

En tant que membre ou ami(e) de la communauté Sourde, je suis d'accord que le CRTC et Industrie Canada doivent se soumettre aux demandes suivantes:

1. Les DISPOSITIONS pour les interprétes de LSQ ainsi que ceux de l' ASL pour toutes les télécommunications.

2. Le CHOIX d'utiliser n'importe quelle technologie de communication SRV accessible, qui sont disponibles en ce moment et/ou celles qui sont a développer dans le futur.

3. La FLEXIBILITÉ et les occasions pour un marché qui fournit des produits et services SRV.

4. Une PARTICIPATION obligatoire de la communauté Sourde dans la consulation et les accommodations de l'exécution et les opérations SRV d'Industrie Canada.

5. Une DÉCISION positive > pour le service SRV permanent au Canada, À EFFECTUER dé le 31 Décembre 2012.

Venir vous joindre à signer pour cette demande à la Chambre des communes, au Gouvernement du Canada, aux ministres de la Couronne et aux députés d’appuyer la création d’un organisme national permanent des services de relais vidéo (SRV) au Canada finale avant la fin de cette année civile (2012) pour les langues officielles parlées (anglais et français) et les langues des signes (American Sign Language (ASL) et la langue des signes québécoise (LSQ)).

Letter to
Minister of Canadian Heritage and Official Languages The Honourable | L'honorable, James Moore
Minister of Industry | ministre de l'Industrie The Honourable| L'honorable, Christian Paradis
Speaker of the House of Commons| Président de la Chambre des communes The Honourable | L'honorable, Andrew Scheer
and 7 others
Liberal House Leader | leader de la Chambre libérale The Honourable | L'honorable, Marc Garneau
NDP House Leader The Honourable | L'honorable, Libby Davies
Chairman | Président, CRTC Mr. Jean-Pierre Blais
Leader of the Official Opposition | Chef de l’opposition officielle The Honourable | L'honorable, Thomas Mulcair
Leader of the Government in the House of Commons | leader du gouvernement à la Chambre des communes The Honourable | L'honorable, Peter Van Loan
Green Party Leader The Honourable | L'honorable, Elizabeth May
Prime Minister | premier ministre The Right Honourable | Le très honorable, Stephen Harper
I just signed the following petition addressed to:

PETITION TO THE House of Commons, Government of Canada, Ministers of the Crown and Members of Parliament.

We, the undersigned citizens of Canada, call the attention of the House of Commons, Government of Canada, Ministers of the Crown, and Members of Parliament, to the following THAT:

• The Government must urge the Canadian Radio-television and Telecommunications Commission (CRTC) to call a public proceeding on VRS as soon as possible and to render a final decision before the end of this calendar year. A permanent national VRS in both official spoken languages (English and French) and both Sign languages (ASL and LSQ) must be established and running within the first half of 2013;

• We demand a permanent national VRS in both official spoken languages (English and French) and both signed languages (American Sign Language (ASL) and Langue des Signes Québécoise (LSQ)) through the Charter Rights and Freedom, Canada Human Rights Act, Telecommunications Act, and other relevant legislations in Canada; and

• We affirm that the United Nations Convention on the Rights of Persons with Disabilities, which was formally approved by the federal government, supports “recognizing and promoting the use of Sign languages” (Article 21, section e); “facilitating the learning of Sign language and the promotion of the linguistic identity of the Deaf community” (Article 24, section 3b), and promoting “the design, development, production and distribution of accessible information and communications technologies and systems at an early stage, so that these technologies and systems become accessible at minimum cost.” (Article 9, section 2h).

THEREFORE, your petitioners call upon the House of Commons, Government of Canada, Ministers of the Crown, and Members of Parliament to support a permanent national Video Relay Services (VRS) in Canada before the end of this calendar year with official spoken languages (English and French) and signed languages (American Sign Language (ASL) and Langue des Signes Québécoise (LSQ)).

*************************************************************************************************

Salutations,

Je viens de signer la pétition suivante adressée à:

PÉTITION à la Chambre des communes, au Gouvernement du Canada, aux ministres de la Couronne et aux députés.

Nous, soussignés, citoyens du Canada, attirons l'attention de la Chambre des communes, du gouvernement du Canada, des ministres de la Couronne, et des députés sur ce qui suit :

• Le gouvernement doit exhorter le Conseil de la radiodiffusion et des télécommunications canadiennes (CRTC) va demander, dès que possible, une instance publique sur les SRV et prendre une décision finale avant la fin de cette année civile. Un SRV permanent et national dans les deux langues officielles parlées (anglais et français) et les deux langues des signes (ASL et LSQ) doit être mis en place et être une réalité dans la première moitié de 2013;

• Nous exigeons un SRV national permanent dans les deux langues officielles parlées (anglais et français) et dans les deux langues des signes (American Sign Language (ASL) et Langue des signes québécoise (LSQ)) en vertu de la Charte des droits et libertés, de la Loi canadienne sur les droits de la personne, de la Loi sur les télécommunications, et d'autres lois pertinentes du Canada;

• Nous affirmons que la Convention des Nations Unies relative aux droits des personnes handicapées, qui a été formellement approuvée par le gouvernement fédéral, soutient que les États doivent « reconnaître et favoriser l'utilisation des langues des signes » (article 21, aliéna e), « faciliter l'apprentissage de la langue des signes et promouvoir l'identité linguistique des personnes sourdes » (article 24, aliéna 3 b), et promouvoir l étude, la mise au point, la production et la diffusion de systèmes et technologies de l'information et de la communication à un stade précoce, de façon à en assurer l’accessibilité à un coût minimal. (article 9, alinéa 2 h) ».

PAR CONSÉQUENT, vos pétitionnaires demandent à la Chambre des communes, au gouvernement du Canada, aux ministres de la Couronne, et aux députés d’appuyer la création d’un organisme national permanent des services de relais vidéo (SRV) au Canada finale avant la fin de cette année civile 2012 pour les langues officielles parlées (anglais et français) et les langues des signes (American Sign Language (ASL) et la langue des signes québécoise (LSQ)).

Sincerely || Cordialement,