Petition Closed

Video Relay Service (VRS) is one of the most important future technology innovations in Canada that will given a great opportunity to have Deaf and hearing customers to enjoy services through all aspects of life such as education, employment, medical, legal, political participation, and cultural activities. The telecommunication system is a public service that will enables to have a national VRS service between Deaf and hearing users through an interpreter who will able to use official spoken languages (English and French) and official signed languages (American Sign Language (ASL) and Langue des Signes Québécoise (LSQ)).

The Deaf Community of Canada inists that CRTC and Industry Canada recongize and comply with the following demands:

1. PROVISIONS for Visual Language Interpreters in both American Sign Language (ASL) and Langue des Signes Québécoise (LSQ) by all telecommunications.

2. The CHOICE of using any accessible VRS communication technologies that are currently available and/or those that may be developed in the future.

3. FLEXIBILITY and opportunities for a market of VRS products and services to be provided.

4. Mandatory INVOLVEMENT from the Deaf community in the consulation and accommodations of the implementation and operations of the Canadian VRS industry.

5. A DECISION for a permanent VRS service in Canada MADE BY December 31, 2012.

Join us to sign the petition to demand that the House of Commons, Government of Canada, Ministers of the Crown and Members of Parliament to support a permanent national Video Relay Services (VRS) in Canada before the end of this calendar year (2012) with official spoken languages (English and French) and signed languages (American Sign Language (ASL) and Langue des Signes Québécoise (LSQ)).

******************************************************************************************

Services de relais vidéo (SRV) est l'une des plus importantes innovations technologiques futures au Canada qui seront donnés une grande opportunité d'avoir des clients sourds et entendants de profiter de services à travers tous les aspects de la vie tels que l'éducation, l'emploi, médical, juridique, participation politique, et des activités culturelles. Le système de télécommunication est un service public qui permet d'avoir un service national de la SRV entre les utilisateurs sourds et entendants par un interprète qui va pouvoir utiliser les langues officielles parlées (anglais et français) et signé sur les langues officielles (American Sign Language (ASL) et Langue des signes québécoise (LSQ)).

En tant que membre ou ami(e) de la communauté Sourde, je suis d'accord que le CRTC et Industrie Canada doivent se soumettre aux demandes suivantes:

1. Les DISPOSITIONS pour les interprétes de LSQ ainsi que ceux de l' ASL pour toutes les télécommunications.

2. Le CHOIX d'utiliser n'importe quelle technologie de communication SRV accessible, qui sont disponibles en ce moment et/ou celles qui sont a développer dans le futur.

3. La FLEXIBILITÉ et les occasions pour un marché qui fournit des produits et services SRV.

4. Une PARTICIPATION obligatoire de la communauté Sourde dans la consulation et les accommodations de l'exécution et les opérations SRV d'Industrie Canada.

5. Une DÉCISION positive > pour le service SRV permanent au Canada, À EFFECTUER dé le 31 Décembre 2012.

Venir vous joindre à signer pour cette demande à la Chambre des communes, au Gouvernement du Canada, aux ministres de la Couronne et aux députés d’appuyer la création d’un organisme national permanent des services de relais vidéo (SRV) au Canada finale avant la fin de cette année civile (2012) pour les langues officielles parlées (anglais et français) et les langues des signes (American Sign Language (ASL) et la langue des signes québécoise (LSQ)).

This petition was delivered to:
  • Minister of Canadian Heritage and Official Languages
    The Honourable | L'honorable, James Moore
  • Leader, Conservative Party of Canada / Chef, Parti Conservateur du Canada
    Stephen Harper
  • Leader, Green Party of Canada / Chef, Parti Vert du Canada
    Elizabeth May
  • Leader, New Democratic Party of Canada / Chef, Nouveau Parti démocratique du Canada
    Tom Mulcair
  • Member of Parliament Calgary Southwest
    Stephen Harper
  • Prime Minister | premier ministre
    The Right Honourable | Le très honorable, Stephen Harper
  • Green Party Leader
    The Honourable | L'honorable, Elizabeth May
  • Leader of the Government in the House of Commons | leader du gouvernement à la Chambre des communes
    The Honourable | L'honorable, Peter Van Loan
  • Leader of the Official Opposition | Chef de l’opposition officielle
    The Honourable | L'honorable, Thomas Mulcair
  • Chairman | Président, CRTC
    Mr. Jean-Pierre Blais
  • NDP House Leader
    The Honourable | L'honorable, Libby Davies
  • Liberal House Leader | leader de la Chambre libérale
    The Honourable | L'honorable, Marc Garneau
  • Speaker of the House of Commons| Président de la Chambre des communes
    The Honourable | L'honorable, Andrew Scheer
  • Minister of Industry | ministre de l'Industrie
    The Honourable| L'honorable, Christian Paradis
  • Minister of Transport
    Marc Garneau

Canadian Association of the Deaf/L'Association des Sourds du Canada started this petition with a single signature, and now has 2,779 supporters. Start a petition today to change something you care about.