Petition Closed
Petitioning Collier County Sheriff's Office Sheriff Rambosk and 4 others

Renew the investigation into the disappearance of Terrance Williams!

In addition, Calkins failed a polygraph. Yet investigators found no probable cause to search his home and otherwise take him from person of interest to suspect. I am not sure the investigators did everything they could and this case seems to have been allowed to go dormant. These young men were taken from their families. They have been missing for 8 years and the sheriff's office seems to have back-burnered this case.

HELP US FIND THEM!

Like our facebook page! : https://www.facebook.com/DisappearanceOfTerranceWilliamsAndFelipeSantos

Watch the video from the show "disappeared" : http://www.youtube.com/watch?v=zDyh6sLiNQ0

Find out more at http://www.naplesnews.com/news/2006/jan/22/still_no_answers_about_men_last_seen_deputy/

NEWS : Actor and director Tyler PERRY joins the search! THANK YOU SO MUCH Mr PERRY FOR EVERYTHING YOU'VE DONE!!! "We all should be outraged," Perry says, "This is the kind of stuff that would happen in the 60's and earlier where black people would disappear and just be disregarded and never heard from again. And there is somebody that knows something about it…He has children that miss him. This is his mother who misses and love him. Felipe Santos, he has family and is from Mexico. And I just think it’s unfair. I just want to see justice be done and be served here. We got to do something to he help her.”

Felipe Santos et Terrance Williams ont disparu à plusieurs mois d'intervalle juste après avoir été contrôlés et être montés à bord du véhicule de Steve Calkins, un policier du commissariat de Collier County en Floride.

Le FBI et les affaires internes ont ouvert une enquête. Les déclarations de ce policier concernant sa rencontre avec les victimes et les faits qui s'en sont suivis ont été contredites : 1)par des témoins  2)par les enregistrements de ses discussions avec ses collègues (passées depuis la radio à bord de son véhicule) 3)par un echec du policier à un test polygraphe (detecteur de mensonge)

Des prelevements ont été finalement effectués dans la voiture du policier. Le rapport indique que la voiture était d'une propreté éclatante. Sa maison n'a pas été fouillée. Même si ses mensonges durant les interrogatoires ont conduit à son licenciement des forces de police, les autorités refusent de considérer Calkins comme un suspect.

Il est certain que les autorités n'ont pas fait tout leur possible pour conduire cette enquête. Cela fait 8 ans que Felipe Santos et Terrance Williams ont disparu l'un après l'autre après être montés dans la voiture de fonction de Calkins.  Aidez nous à les retrouver!

DERNIERES NOUVELLES : L'acteur et Producteur américain Tyler Perry nous rejoint !

Dans une apparition sur MSNBC, il déclare : "Nous devrions tous être révoltés. C'est le genre de choses qui pouvaient arriver dans les années 60 et avant, à l'époque ou les noirs pouvaient disparaître du jour au lendemain sans que les autorités ne réagissent. Il y a quelqu'un qui sait quelque chose. Terrance a des enfants et une mère qui veulent des réponses. Felipe Santos qui est un émigré mexicain a aussi une famille. Je trouve cela injuste. Il faut que la justice fasse son travail. On doit faire quelque chose."

Letter to
Collier County Sheriff's Office Sheriff Rambosk
Collier County Sheriff's Office Chief of Investigation
FBI : Tampa Division FBI
and 2 others
Florida Department of Law Enforcement FDLE
County Attorney Jeffrey Klatzkow
I just signed the following petition addressed to: FBI : Tampa Division.

Renew the investigation into the disappearance of Terrance Williams!

Felipe Santos and Terrance Williams disappeared a few months apart after being in contact with Deputy Steve Calkins of the Collier County Sheriff's Office. Calkins was investigated by the FBI and FDLE. His accounts of his interactions with both men contradicted statements by eyewitnesses as well as his own taped conversations with colleagues. In addition, Calkins failed a polygraph. Yet investigators found no probable cause to search his home and otherwise take him from person of interest to suspect. I have no doubt that investigators did their utmost at the time of the incidents. But this case seems to have been allowed to go dormant and this is a black eye for Florida. These young men were taken from their families. They have been missing for 8 years and the sheriff's office seems to have back-burnered this case.
It's time they realize we won't give up! Together we can change things and get a REAL investigation!
Let's bring Terrance and Felipe home!

Sincerely,
Lucie