Petition Closed

"Let Them Hug" on the US-Mexico Border / "Déjenlos Abrazarse" en la Frontera MX-EEUU

This petition had 1,179 supporters

********* Leer en español abajo *********

Since the end of the US-Mexico War in 1848, people of good will have gathered at Friendship Park, a meeting place on the border between San Diego and Tijuana, overlooking the Pacific Ocean.  Over the last decade, the US government has built border walls across this historic site, radically restricting public access. At present the wall inside Friendship Park is covered with a metal mesh so thick that people can only touch fingertips with friends and family on the other side.

Thousands of families — many separated for years, or even decades — come to Friendship Park each year.  More than anything else, they tell us, they wish they could hug their loved ones. Yet Border Patrol now allows hugging only once a year, in an event staged for the media in which just a few pre-selected families get to hug for just a few minutes. This policy gives the false impression of openness and hope.

We believe hugging friends and family should be a regular part of life at Friendship Park, as it was for generations. Our simple proposal would allow people visiting the park to hug their loved ones without compromising anyone's safety or security.  Join us in asking San Diego Border Patrol Chief Rick Barlow to  "Let Them Hug" at Friendship Park.

********* read in English above *********

Desde el final de la Guerra entre Estados Unidos y México en 1848, personas de buena voluntad  se han venido reuniendo en el Parque de la Amistad-Friendship Park, un lugar de encuentro en la frontera entre San Diego y Tijuana, con vista hacia el océano Pacifico.  Durante la última década, el gobierno de los Estados Unidos ha construido muros fronterizos a lo largo de este lugar histórico, restringiendo rigurosamente el acceso al público. En este momento el muro dentro del Parque de la Amistad –Friendship Park está cubierto de una malla de metal tan gruesa que las personas pueden tocar a sus amigos y familiares solamente con la punta de los dedos.

Miles de familias — muchas de ellas separadas por años y hasta por décadas — llegan hasta el Parque de la Amistad-Friendship Park para reunirse.  Lo que mas desean estas personas, es poder abrazar a sus seres queridos. Los oficiales de la Patrulla Fronteriza de San Diego permiten solamente a unas pocas familias abrazarse cada año, en un evento creado por los medios de comunicacion. Esta política  da la impresión falsa de apertura y esperanza.

Nosotros creemos que el abrazarse debería de ser rutina en la vida del Parque de la Amistad-Friendship Park, como fue por generaciones.  Nuestra simple propuesta permitiría a las personas que visitan el Parque abrazar a sus seres queridos sin comprometer la seguridad de nadie. Júntate con nosotros para pedirle a la Patrulla Fronteriza de San Diego y a su Jefe Rick Barlow: “Let Them Hug” “Déjenlos Abrazarse” en el Parque de la Amistad-Friendship Park.

Today: Friends of Friendship Park is counting on you

Friends of Friendship Park needs your help with “Tell SD Border Patrol: "Let Them Hug" on the US-MX Border”. Join Friends of Friendship Park and 1,178 supporters today.