Petition Closed
Petitioning El Comité Pro-Reforma Migratoria y Justicia Social. Tell Congress: To use immigrant’s framework for Immigration Reform. and 10 others
This petition will be delivered to:
El Comité Pro-Reforma Migratoria y Justicia Social.
Tell Congress: To use immigrant’s framework for Immigration Reform.
Doc Hastings
Derek Kilmer
Dave Reichert
Adam Smith
Rick Larsen
Cathy McMorris Rodgers
Senator
Patty Murray
Senator
Maria Cantwell
Jaime Herrera Beutler
Jim McDermott

Tell Congress: To use immigrant’s framework for Immigration Reform.: Our leaders should use the above framework for any immigration policy.

PETITION TO USE THE COMMUNITY OF IMMIGRANT’S FRAMEWORK FOR IMMIGRATION REFORM POLICY DEVELOPMENT!

In recent years immigrants have faced massive deportations, incarceration, general deprivation of rights and habeas corpus and have been marginalized as workers whose only fault has been to seek a better life for themselves and their families.   After a bruising and divisive election, the political forces have acknowledged the power of the minority vote and in particular the Latino vote and its impact on national elections. Immigration again is at the forefront of congressional priorities with the introduction of two prospective pieces of legislation.  On Sunday, December 16 2012, El Comité Pro-Reforma Migratoria y Justicia Social called a general community meeting in Seattle, to have a community dialogue about what should be included in discussions around “Immigration Reform.” As a result of the gathering, we collectively outlined the framework under which any Immigration policy should have:

1. Unconditional legalization of immigration status with a pathway to citizenship for all undocumented workers and their families based on their condition as a workers and a contributors to the common wealth of this country.

2. Unconditional legalization of immigration status for all applicants of DACA and Dreamers who through their work, studies and other social contributions, have demonstrated a desire to normalize their status as immigrants! The purpose should also be to build on the Deferred Action for Childhood Arrivals (DACA) program and incorporate DREAMers into life in the mainstream population of the United States through a path to citizenship.

3. A review of all immigration policies to encourage and enhance family reunification, protect the unity and sanctity of the family, including the families of bi-national same-sex couples, by reducing the family backlogs and keeping spouses, parents, and children together.

4. Reduce the backlog of immigration applicants by streamlining the paperwork and requirements which makes it nearly impossible for people to immigrate into this country through regular means.

5. Reconfigure the current Immigration quota system to reflect our modern reality in this world and not the current exclusionary policy, which has historically only benefitted emigration from Northern and Eastern Europe!

We demand:

1. Respect for our immigrant communities.  Stop the repression and criminalization of undocumented workers.

2. An immediate cease to the 287 (g), E-Verify, and Secure Communities Programs;

3. An immediate cease to programs that break families apart and an end to indiscriminate detentions and deportations of immigrant workers.

4. An immediate cease to subsidies for private detention centers.

¡PETICIÓN PARA UTILIZAR LAS PREOCUPACIONES DE LA COMUNIDAD INMIGRANTE COMO BASE EN EL DESARROLLO POLÍTICO PARA UNA REFORMA MIGRATORIA!

En años recientes, los inmigrantes se han enfrentado con deportaciones masivas, encarcelamiento, privación general de los derechos u del habeas corpus y han sido marginados como trabajadores por el acto tan simple de migrar para poder lograr una vida mejor para ellos y sus familias. Después de unas elecciones estropeadas y divisivas, las fuerzas políticas han reconocido  el poder del voto de grupos minoritarios, en particular, el voto latino y su impacto en las elecciones nacionales. El debate de una reforma migratoria ha resurgido en las prioridades del congreso con la presentación de dos propuestas legislativas. El domingo 16 de diciembre del 2012, El Comité Pro-Reforma Migratoria y Justicia Social convoco a una consulta popular en Seattle, para dialogar con la comunidad acerca de lo que se debería incluir en los debates alrededor de una “reforma migratoria”. Como resultado de esta reunión, hemos delineado colectivamente el marco bajo el cual toda política de inmigración debería tener:

1. Legalización incondicional del estatus migratorio con una vía a la ciudadanía para todos los trabajadores indocumentados  y sus familias, basado en su condición como trabajadores y como contribuyentes al bien común de este país.

2. Legalización incondicional del estatus migratorio para todos los solicitantes de DACA (Acción Diferida)  y los DREAMers que a través de su esfuerzo, estudios y otras contribuciones sociales, han demostrado el deseo de normalizar su estado migratorio. El propósito también debería ser para ampliar el programa Acción Diferida para los que llegaron en la Infancia (DACA) e incorporarlos junto a los DREAMers entre la población principal de los Estados Unidos a través de un camino hacia la ciudadanía.

3. Una revisión de toda la póliza migratoria para fomentar y mejorar la reunificación familiar, proteger la unidad e santidad de la familia, incluyendo las familias binacionales de parejas del mismo sexo, mediante la reducción de los retrasos para la reunificación familiar y mantener cónyuges, padre e hijos unidos.

4. Reducir el retraso de las solicitudes de inmigración mediante la simplificación de los trámites y requisitos. El sistema actual hace que sea casi imposible para las personas emigrar a este país a través de los medios habituales.

5. Reconfiguración del sistema actual de cuotas de inmigración, para que refleje nuestra realidad moderna en el mundo y no seguir con la misma póliza excluyente, que históricamente solo ha beneficiado a la inmigración del Norte y Este del continente Europeo!

Exigimos:

1. Respeto para nuestras comunidades inmigrantes. Un alto a la represión y criminalización de los trabajadores indocumentados.

2. Un cese inmediato a los programas 287 (g), E-Verify (verificación electrónica) y Comunidades Seguras.

3. Un cese inmediato a los programas que separan a nuestras familias y un alto inmediato a las detenciones y deportaciones discriminatorias de los trabajadores inmigrantes.

4. Un cese inmediato a subsidios para los centros de detención privados.

Letter to
El Comité Pro-Reforma Migratoria y Justicia Social. Tell Congress: To use immigrant’s framework for Immigration Reform.
Representative Doc Hastings
Representative Derek Kilmer
and 8 others
Representative Dave Reichert
Representative Adam Smith
Representative Rick Larsen
Representative Cathy McMorris Rodgers
Senator Patty Murray
Senator Maria Cantwell
Representative Jaime Herrera Beutler
Representative Jim McDermott
Our leaders should use the above framework for any immigration policy.