Support Opening of a Vegan/Vegetarian Restaurant with Live Entertainment on Mission St.

Victory

This petition made change with 1,396 supporters!
Naz started this petition to Planning Commission and

Arcana Website  (Sitio Web)

Planning Commission Hearing: August 27th, 2020
Audiencia de la Comisión de Planificación: 27 de agosto de 2020

Letters of Support to be emailed to both: commissions.secretary@sfgov.org & CC my planner xinyu.liang@sfgov.org, naz@arcanasf.com
Add the following to the top of the letter:
Project Name: Arcana
Project Sponsor: Naz Khorram

Cartas de apoyo que se enviarán por correo electrónico a: commissions.secretary@sfgov.org y CC mi planificadora xinyu.liang@sfgov.org, naz@arcanasf.com
Agregue lo siguiente a la parte superior de la carta:
Nombre del proyecto: Arcana
Patrocinador de proyecto: Naz Khorram

Arcana Summary:
Vegan/Vegetarian Restaurant
Place of Entertainment
Hours of Operation: 10 am. - 2 am.

Resumen de Chico:
Restaurante Vegano/Vegetariano
Lugar de entretenimiento
Horario de atención: 10 am. - 2 am.

What is our Mission?

EN - Arcana can be the growing roots of a tree breaking through concrete cracks of the sidewalk, or the passionate fire under ashes waiting for a breeze. It can be the droplets of water on a dry side of a dam, ready to become rivers and oceans, it is as simple as the air we breath. It is what our world desperately needs: a powerful force that brings us together and unites us. Arcana aims to remind us to care for our planet, the food we eat and the water we drink. It reminds us to care for one another and not just for ourselves. It is a place for everybody to come together, enjoy a cup of tea, taste our fresh healthy food, shop and appreciate handmade planters and arts by local artists. Arcana is a contemporary urban endeavor that taps into the human consciousness, emphasizes the importance of love and care, because it is an invisible force we all deep inside believe in. The only solution towards a better future.

Nuestra misión?

ES - Arcana puede ser las raíces del árbol que penetran las aberturas en la acera, o el fuego ferviente debajo de cenizas esperando al viento, puede ser las gotas de agua en el parte seco de la presa, listos para transformar a mares y ríos, es simple como el aire que respiramos. Es lo que el mundo desesperadamente necesita: una fuerza poderosa que nos acerca. Arcana nos recuerda que nos cuidemos unos a otros y no solamente a uno mismo. Es un lugar donde todos pueden celebrar un vaso de té, probar nuestra comida saludable, hacer compras hecho de mano, y apreciar plantadores y arte hecho a mano de artistas locales. Arcana es un esfuerzo contemporáneo que intercepta la conciencia humana para enfatizar la importancia del amor y cariño, porque es una fuerza invisible en la que creemos. La única solución hacia un futuro mejor.

Arcana Menu Concept

EN - Migration has been at the core of the human experience since beginning of time. While early humans migrated due to many factors such as changing climate and inadequate food-supplies, the drivers in modern times are also economic and social. While fleeing dire hardship like war, natural disasters, crime, joblessness, social and political oppression, migrants are fundamentally motivated by their search for a better life, bringing optimism and aspiration to the promised land.

Owned by an asylum-seeker from Iran, Arcana strives to celebrate the positive impacts of immigration. Here in the heart of the Mission District which is home to many Latino families with similar stories and backgrounds, Arcana wants to shine a bright light on the beauties of culture, food, music and art that migrants bring to this special place.

The cuisine and culture of the Middle East is profoundly intertwined with those of the Jewish diaspora and southern Europe. As a byproduct of cultural cross-pollination during and after the Colonial Period, Middle Eastern spices and cooking techniques are commonly found across the Americas, commingled with pre-contact indigenous soups, stews, breads and vegetable dishes. This exchange travelled in both directions, and many classical dishes of the modern era in the greater Mediterranean would be impossible to imagine without the tomatoes, chiles, corn, and other crops from the Americas. What might feel native at first glance, can reveal its roots from across the globe.

Concepto de Menu

ES - Migración ha sido el enfoque de la experiencia humana desde el principio de la historia. Mientras los primeros seres humanos migraron debido a muchas factores como cambio climático y provisiones alimenticias inadecuados, los factores en tiempo modernos también son económicas y sociales. Mientras huyendo dificultades como la guerra, desastres naturales, crimen, desempleo, opresión social y política, migrantes son fundamentalmente motivados por la búsqueda de una vida mejor, trayendo optimismo y aspiración a la tierra prometida.

Dirigida por solicitante de asilo de Irán, Arcana se esfuerza en celebrar impactos positivos de migración. Aquí en el corazón del Distrito de la Misión, donde se encuentran muchos familias latinos con historias similares, Arcana quiere iluminar las bellezas de cultura, comida, música y arte que traen los migrantes a este lugar especial.

La cocina y cultura de el Medio Oriente está profundamente entrelazada con la diáspora judía y el sur de Europa. Como subproducto de la polinización cruzada durante y después del periodo colonial, Medio Oriente especies y técnicas de cocina son comunes por las Américas, entremezclado con sopa indígenas, caldos, panes y platos de verduras. Estos intercambios fueron en ambas direcciones, y bastantes platos clásicos de la era moderna en la Gran Región del Mediterráneo no hubiera sido posible sin tomates, chiles, maíz, y otros cultivos de las Américas. Lo que aparece nativo a primera vista, puede revelar sus raíces desde todo el mundo.

Arcana Events

EN - Arcana will offer a wide variety of events to the neighborhood. During our restaurant hours, solo musicians get to mesmerize us with their magical instruments. Our focus is on genres such as; classical, jazz, blues, independent and folk music. During our evening hours, a diverse array of performers, musicians, dancers and artists exhibit their passion and talents. We believe in multi-cultural strength of our community and encourage this belief through thoughtful curation of our events. Arcana aims to put a spotlight on cultural effects of art in our daily lives, where music, performance and art are affordable and accessible to all.

Arcana Eventos

ES - Arcana te ofrecerá una variedad de eventos, músicos únicos que nos hipnotizaran con sus instrumentos formidables, nuestra enfoque en variedades como jazz, clásico, y música folclórica independiente. En nuestro servicio nocturno tenemos una línea muy diversa de músicos, intérpretes, y artistas que exhiben su pasión por mediode su talento. Creemos en la fuerza multicultural de nuestra comunidad y apoyamos esto por medio de nuestra cuidadosa planificación en nuestros eventos. Arcana pone una luz directa en nuestros efectos culturales y cotidianos, donde la música, el arte, y las actuaciones son posibles para todos y a precios muy económicos.

Support Small Local Businesses  -  Apoye a las pequeñas empresas locales

Naz Khorram
Founder and General Manager of Arcana

For more information email us at: info@arcanasf.com

Contacto

Para obtener más información, envíenos un correo electrónico a: info@arcanasf.com

Victory

This petition made change with 1,396 supporters!