Restore Recess for Miami-Dade Public Students

0 have signed. Let’s get to 15,000!

We are here to restore recess in our schools. Time allocated to recess has been taken away for academic instruction and testing. Recess is an indispensable component to a child's education because it promotes their "social, emotional, physical, and cognitive development." (American Academy of Pediatrics, Council on School Health. The crucial role of recess in school. Pediatrics. 2013).

We the undersigned current and future parents and caregivers of students in the Miami-Dade County Public School System (MDCPS), taxpayers, and residents of Miami-Dade County, in accordance with The School Board of Miami-Dade County Bylaws and Policies, #0131, do hereby petition the School Board of Miami-Dade County  and Superintendent Alberto M. Carvalho to mandate a daily scheduled time for all students in Pre-kindergarten through grade 5 to have at least 20 consecutive minutes of supervised, safe, and unstructured free-play recess per day, 5 days per week, and preferably outdoors (weather permitting). Free-play recess shall not be withheld for academic or punitive reasons.  Free-play recess shall not replace nor be a substitute for physical education.

Specifically, we petition the Superintendent to recommend and for the School Board to adopt his recommendation to modify Bylaw and Policy #8510, Physical Activity (A) and amend the language to read: “Recess for students in grades PK-5 shall consist of 100 minutes of weekly safe, supervised, unstructured free-play recess so that there are at least 20 consecutive minutes of free-play recess per day. Free-play recess shall not be withheld for academic or punitive reasons. The MDCPS “Guidelines for Recess” shall be amended to ensure strict compliance with this Policy and shall provide specific guidance to school administration on the implementation and enforcement of this Policy.”

SPANISH

Estamos aquí para restaurar el recreo en nuestras escuelas. El tiempo asignado para el recreo ha sido suprimido de la instrucción académica. El recreo es un componente indispensable para la educación de un niño, ya que promueve su "desarrollo social, emocional, físico y cognitivo." (Academia Americana de Pediatría, Consejo de Salud de la Escuela. El papel crucial del recreo en la escuela. Pediatría 2013).

Nosotros, los padres presentes y futuros, los cuidadores de los estudiantes en el Sistema Público de Educación del condado de Miami-Dade (MDCPS), los contribuyentes y los residentes de Miami-Dade, abajo firmantes, en conformidad con las Políticas y Estatutos de la Junta Escolar del condado de Miami-Dade , # 0131, por la presente solicitamos a  la Junta  Directiva de Miami-Dade y al Superintendente Alberto M. Carvalho la exigencia de un horario diario para todos los estudiantes de preescolar (pre-kinder)  hasta el grado 5 que incluya por lo menos 20 minutos consecutivos de recreo supervisado, seguro y libre, 5 días a la semana, y preferiblemente al aire libre (si el tiempo lo permite). El recreo no podrá ser suprimido por razones académicas ni podrá ser sustituido por educación física (PE).

Específicamente, la petición al Superintendente es de recomendar a la Junta directiva escolar que adopte su recomendación de modificar el Estatuto y la política # 8510, Actividad Física (A) y enmendar el lenguaje para que diga: "El recreo para los estudiantes en los grados PK-5 estará compuesto por 100 minutos de recreo supervisado, seguro y libre, para que así los alumnos tengan por lo menos 20 minutos consecutivos de recreo por día. Este receso no podrá ser anulado por razones académicas o de castigo. Las "Pautas para el recreo" MDCPS serán modificadas para asegurar el estricto cumplimiento de esta Política y proporcionarán orientación específica para la administración de la escuela en la aplicación y el cumplimiento de esta política”.

Today: Restore is counting on you

Restore Recess needs your help with “Superintendent of Miami-Dade Public Schools: Restore Recess for Miami-Dade Public Students”. Join Restore and 10,485 supporters today.