Stop Trump's Irish Wall

Supporters

#NatureTrumpsWalls

Sign the petition to reject Donald Trump’s proposed seawall at Doughmore Beach, Ireland.

US president-elect, Donald Trump, and his hotel company 'Trump International Golf Links' (TIGL) seek to build a massively controversial seawall on a public beach to protect his private Trump Golf Resort in western Ireland. The proposed wall on Doughmore Beach would run 2.8 kilometers, reach 15 feet tall, and consist of 200,000 tons of rock dumped in a sensitive coastal sand dune system.  Doughmore beach is one of western Irelands most consistent beachbreaks and widely popular with a deep community of surfers and beachgoers. Construction of this seawall will destroy the sand dune habitat, restrict public access to the beach, negatively impact the quality of the surfing waves, and ultimately result in beach loss.

Trump’s golf course is built along a picturesque sand dune system known as Carrowmore Dunes; a renowned ecological treasure that has been named a ‘Special Area of Conservation’ by the European Union Special Habitats Directive. In all, 31 acres of pristine sand dunes are legally protected and the system provides a unique habitat for the endangered, prehistoric snail, vertigo anguistor. The sand dunes play a critically important role for Doughmore Beach as they contribute the sand supply for the wide, popular beach and nourish the offshore sandbars that make Doughmore Beach a consistently fun surf spot.

Building a 2.8 km, 15 foot tall seawall at the foot of the sand dunes will unquestionably disrupt the natural process and lead to the dunes’ demise. Over time this will starve the beach of needed sand, negatively impact the surf quality, and ultimately lead to the disappearance of the popular public beach. Public access to the beach will also be severely restricted.

Act NOW and voice your condemnation of this project to the Clare County Councilors. They will decide the fate of Doughmore Beach and the Carrowmore Dunes.

For More Information, Click Here

_______________________________________________________________

Signez la pétition contre le projet de Donald Trump visant à construire un mur sur la plage de Doughmore en Irlande.

Le candidat aux présidentielles des Etats-Unis, Donald Trump, veut construire un enrochement gigantesque sur une plage publique pour protéger de l’érosion son golf, le « Trump International Golf Links » (TIGL), situé dans l’ouest de l’Irlande. L’enrochement qu’il propose de construire sur la plage de Doughmore s’étendrait sur 2,8 kilomètres, atteindrait 5 m de haut et serait constitué de 200 000 tonnes de roche déposée sur un écosystème dunaire fragile. Doughmore beach fait partie des plages de sable de l’ouest de l’Ireland, parmi les plus appréciées pour la pratique du surf et compte une communauté de surfeurs et d’usagers de la plage très impliquée. La construction de cet enrochement détruirait l’écosystème dunaire, limiterait l’accès de la plage au public, aurait un impact négatif sur la qualité des vagues et la pratique du surf, et conduirait à terme à la disparition de la plage.

Le parcours de golf de Trump est construit le long du cordon dunaire de Carrowmore. Ce trésor écologique a été reconnu « zone spéciale de conservation » par la directive Habitats-Faune-Flore de l’Union Européenne. En tout, ce sont plus de 125 500 m² de dunes primaires qui sont protégées par la loi, offrant notamment un habitat unique pour une espèce d’escargot préhistorique Vertigo anguistor, espèce menacée d’extinction. Ces dunes jouent un rôle essentiel puisqu’elles contribuent à l’alimentation en sable de la plage et contribuent à la formation des bancs de sable qui font de Doughmore Beach un spot de surf consistant et fun.

Construire un enrochement de 2,8 km, de 5 m de haut, au pied de ce cordon dunaire altérerait inévitablement les processus naturels et conduirait à la disparition des dunes. A terme, la plage serait privée d’une quantité importante de sable, ce qui affecterait la pratique du surf, et conduirait à la disparition de cette plage publique. L’accès de la plage au public serait également fortement restreint.

Agissez maintenant et exprimez votre désaccord avec ce projet auprès des autorités Irlandaise du Clare County Councilors. Ils décideront prochainement de l’avenir de la plage de Doughmore et des dunes de Carrowmore.

Pour plus d’informations, cliquez ici

This petition will be delivered to:
  • Clare County Council
    Councillor John Crowe (Clare County Council)
    Councillor James Breen
    Simon Coveney
  • Minister for Arts, Heritage, Regional, Rural and Gaeltacht Affair
    Heather Humphries

Save The Waves Coalition started this petition with a single signature, and now has 104,481 supporters. Start a petition today to change something you care about.