Petition Closed

Este año, 2012, el gobierno de Estados Unidos en conjunto con el gobierno dominicano y la Marina de Guerra de la isla, anunciaron que están buscando establecer una base militar en la isla Saona, un tesoro a conservar nacional e internacionalmente.

Esta acción podría destruir y contaminar  los mares alrededor de la isla Saona, los cuales son ricos en vida silvestre natural, con muchas especies de aves y peces tropicales que habitan el lugar. Es una reserva natural, legalmente protegida por el gobierno, un parque nacional llamado Parque Nacional del Este.

--------------------------------------------------------------------------------------------------

This year, 2012, The United States government along with the Dominican Government of Marine Forces of the island  announced that they are looking forward to establishing a Military Base in the Island of Saona, a national and international treasure for conservation.

This move could ultimately destroy and contaminate the seas around the Island of Saona which are rich in wildlife, with many species of birds and tropical marine fish that currently inhabit is a government protected nature reserve and part of a legally the protected national park, Parque del Este.

This petition was delivered to:
  • Centro De Contacto Gubernamental
    A Quien Pueda Interesar
  • Danilo Medina - Excelentísimo Presidente de la Republica Dominicana
    Isla Saona - US Military Base

O S started this petition with a single signature, and now has 1,097 supporters. Start a petition today to change something you care about.