State Rep. Andrade: Tell Mike Madigan it's time to go

0 have signed. Let’s get to 200!

[español abajo]

The defeat of Illinois' Fair Tax amendment, which would have brought in an additional $3 billion annually in desperately needed state revenue, should serve as a wake-up call to the state's Democratic Party. While many voters were deeply aware of the economic pain facing our state, their distrust in Illinois House Speaker Michael Madigan’s political machine ran even deeper.

Madigan and his closest allies are currently engulfed in a federal corruption investigation involving a decades-long bribery scheme with Commonwealth Edison. As a result, a growing number of elected officials have called on Michael Madigan to step down. As of last week, at least 16 Democratic state representatives have said publicly that they will not back Madigan for another term as Speaker, including northwest side representative Will Guzzardi.

We are now calling upon Jaime Andrade, Illinois State Representative of the 40th District, to join his colleagues and formally call for Madigan to step down as Speaker of the Illinois House and from the leadership of the Democratic Party of Illinois and when possible, to vote ‘no’ on any possible return of Michael Madigan to those positions.

As a top recipient of campaign contributions from Madigan and his associated PAC, Representative Andrade's silence on this issue is concerning. We believe his voice on this issue is sorely needed. Without a clean break from the pay-to-play politics that have long dominated the Illinois legislature, efforts at progressive change will remain crippled.

The economic fall-out from Covid-19 is still looming at the state level; now is the moment to speak up and chart a new direction in Illinois—a direction where old-school Democratic Machine politics is a thing of the past and the people of Illinois are put front and center.

Co-sponsors:

33rd Ward Working Families, United Neighbors of the 35th Ward, 32nd Ward United

-----

La derrota de la enmienda de “Impuestos Justos de Illinois,” que habría generado $3 mil millones adicionales anuales en ingresos estatales que se necesitan desesperadamente, debería servir como una llamada de atención para el Partido Demócrata del estado. Si bien muchos votantes estaban profundamente conscientes del dolor económico que enfrenta nuestro estado, su desconfianza en la maquinaria política del presidente de la Cámara de Representantes de Illinois, Michael Madigan, era aún más profunda.

Madigan y sus aliados más cercanos están actualmente envueltos en una investigación de corrupción federal que involucra un esquema de soborno de décadas con Commonwealth Edison. Como resultado, ha pedido a Michael Madigan que renuncie. Hasta la semana pasada, al menos 16 representantes estatales demócratas han dicho públicamente que no respaldarán a Madigan para otro mandato como presidente, incluido el representante del lado noroeste Will Guzzardi.

Ahora hacemos un llamado a Jaime Andrade, Representante del Estado de Illinois del Distrito 40, para que se una a sus colegas y solicite formalmente que Madigan renuncie como Presidente de la Cámara de Representantes de Illinois y de la dirección del Partido Democrático de Illinois y, cuando sea posible, vote 'no' sobre cualquier posible regreso de Michael Madigan a esos puestos.

Como uno de los principales destinatarios de las contribuciones de campaña de Madigan y su PAC asociado, el silencio del Representante Andrade sobre este tema es preocupante. Creemos que su voz sobre este tema es muy necesaria. Sin una ruptura clara con la política de pago por juego que ha dominado durante mucho tiempo la legislatura de Illinois, los esfuerzos por lograr un cambio progresivo seguirán paralizados.

Las consecuencias económicas de Covid-19 todavía se avecinan a nivel estatal; ahora es el momento de hablar y trazar una nueva dirección en Illinois, una dirección en la que la política de la Máquina Demócrata de la vieja escuela es una cosa del pasado y la gente de Illinois está al frente y al centro.