Petition Closed

This petition had 1,194 supporters

Carta en ingles y espanol (espanol sigue el ingles)

Express your support and solidarity by adding your signature to the letter directed to the Civic Strike Committee in Buenaventura. The letter is for all who want to support--Colombians and allies around the world.

May 21, 2017

COMMITTEE OF THE CIVIC STRIKE OF BUENAVENTURA For Dignity and Peace in the Buenaventura Territory and District

Dear Members of the Committee,

Greetings from around the world.

Since Monday, May 15, 2017, we the signatories, Colombians abroad and allies, have followed the events in the District of Buenaventura, supporting the peaceful organization of citizens who claim the fulfillment of their basic needs and rights from the national government of Colombia.

From the first demonstration we have witnessed, through videos, news, telephone communications and social networks, the peace and tranquility with which each of the citizens, many of them our family and friends, participated in the activities Programmed.

Also, and unfortunately, after the lack of consensus at the negotiating table, on Thursday, May 19, we have seen the abrupt changes that the process underwent after the entrance of the Mobile Anti-Riot Squadron, by its acronym known as ESMAD, when they violently took out concentration points, triggering an uncontrolled mob that destabilized Buenaventura's security.

Considering the previous events and our love for the District and the Pacific Region, we want to provide full support, from each of the cities outside Colombia where we sign, to continue the short, medium and long term objectives of the Committee of the Civic Strike.

Violence does not represent the Buenaventura and Pacific community within and outside the region.

Our community of Colombians abroad supports and follows up the just claim that the Civic Committee have presented to the National Government and in that sense we support this process, which is gaining  international visibility.

We hope that they do not lose heart in the face of the difficulties and changes that are being faced on a daily basis, and that, on the contrary, they continue to reinforce and grow the sense of belonging and resistance that has so far been demonstrated, and which does characterize our Pacifica population.

To contact the International Committee for Support of the Civic Parade of Buenaventura you can write to parocivicobuenaventura15demayo@gmail.com

Very truly yours,

1.Divalizeth Murillo. Washington, DC. USA
2. John Garcés. Washington, DC. USA
3. Gimena Sánchez. WOLA. Washington, DC. USA
4. Marino Córdoba. AFRODES/CONPA. USA
5. Euclides Rengifo Córdoba. UNIAFRO. USA
6. Yenny Chaverra. Washington, DC. USA
7. Humberto Garcés. Washington, DC. USA

Name and / or Organization - Location

En espanol:

Agregue su firma de apoyo y solidaridad a esta carta dirigida al COMITÉ PARO CÍVICO DE BUENAVENTURA. La carta la puede firmar todos y todas que quieran apoyarlos--sean Colombianos y aliados del mundo.

Washington, 21 De Mayo de 2017

Señores
COMITÉ PARO CÍVICO DE BUENAVENTURA
Por la Dignidad y La Paz En El Territorio
Distrito de Buenaventura

Cordial Saludo,

Desde el lunes 15 de mayo de 2017 cada uno de los abajos firmantes, colombianos en el exterior y aliados, hemos seguidos los acontecimientos en el Distrito de Buenaventura, apoyando la organización pacífica de los ciudadanos que reclaman el cumplimientos de sus necesidades y derechos básicos insatisfechos al gobierno nacional de Colombia.

A partir de la primera manifestación hemos sido testigos, a través de videos, noticias, comunicaciones telefónicas y por redes sociales, de la tranquilidad y ánimos pacíficos con que cada uno de los ciudadanos, muchos de ellos nuestros familiares y amigos, participaron de las actividades programadas.

También, e infortunadamente, luego de la falta de consenso en la mesa de negociación, el día jueves 19 de mayo, hemos visto los abruptos cambios que sufrió el proceso, después del ingreso del Escuadrón Móvil Antidisturbios, por su siglas conocido como ESMAD, cuando levantaron violentamente los puntos de concentración, lo que desencadenó una turba descontrolada que desestabilizó la seguridad de Buenaventura.

Considerando los hechos anteriores y nuestro amor por el Distrito y la Región Pacífica, queremos brindar total respaldo, desde cada una de las ciudades fuera de Colombia donde firmamos, para continuar con el propósito, que a corto, mediano y largo plazo tiene el Comité del Paro Cívico.

La violencia no representa a la comunidad bonaverense y del Pacífico dentro y fuera de la región.

Nuestra comunidad de colombianos en el exterior apoya y hace seguimiento al reclamo justo que ustedes como Comité Cívico han presentado ante el Gobierno Nacional y en ese sentido apoyamos y respaldamos este proceso, que esta iniciando una vista internacional.

Esperamos no desfallezcan ante las dificultades y cambios que se están afrontando diariamente, y que al contrario sigan reforzando y creciendo el sentido de pertenencia y resistencia que hasta ahora se ha demostrado, y que sí, caracteriza a nuestra población Pacifica.

Para comunicarse con el Comité Internacional de Apoyo al Paro Cívico de Buenaventura puede escribir a parocivicobuenaventura15demayo@gmail.com

Muy atentamente

Nombre y/o Organización - Ubicación
1.Divalizeth Murillo. Washington, DC. USA
2. John Garcés. Washington, DC. USA
3. Gimena Sánchez. WOLA. Washington, DC. USA
4. Marino Córdoba. AFRODES/CONPA. USA
5. Euclides Rengifo Córdoba. UNIAFRO. USA
6. Yenny Chaverra. Washington, DC. USA
7. Humberto Garcés. Washington, DC. USA

Today: Gimena is counting on you

Gimena Sanchez needs your help with “Solidarity with the Civic Strike in Btura/Solidaridad con el Paro Civico en Buenaventura”. Join Gimena and 1,193 supporters today.