Victoria

Manifest #CatalunyaAmbTsipras

¡La petición ha conseguido su objetivo gracias a 2.543 firmas!

Signa el manifest de suport a Alexis Tsipras!
El proper 25 de gener hi haurà eleccions a Grècia. Ens hi hi juguem la sobirania del poble grec i de la resta dels ciutadans de la Unió Europea. Volem un canvi a Grècia que pugui significar l’inici de una nova etapa a Europa: posar l’economia al servei de la democràcia i acabar amb la foscor de l’austeritat. Signa ara!

#CatalunyaAmbTsipras

"El proper 25 de gener hi haurà eleccions a Grècia després de que el Primer Ministre Samaras no obtingués el suport parlamentari necessari per tal d’elegir el nou President. Els i les sota signants creiem que la celebració d’eleccions a Grècia és una excel·lent noticia, ja que pot obrir la porta al canvi després de que la Troika i els seus governs titelles a Atenes hagin enfonsat el país en la més absoluta misèria i desigualtat.

Europa viu sotmesa des de l’inici de l’estafa financera al 2008 en un dels moments més reaccionaris de la seva història. Les majories polítiques actuals al vell continent han exercit de braç executor dels interessos dels mercats financers i dels més poderosos, utilitzant la crisi per retallar drets, desmantellar l’estat del benestar i segrestar la democràcia a Europa.

El programa polític de les elits financeres a Europa en els darrers anys suposa l’acceleració del desmantellament dels drets socials i laborals a Europa, procés realitzat a través d’un segrest democràtic del tot inacceptable.

El què ha succeït a Grècia als darrers anys il·lustra a la perfecció el programa de desmuntatge de l’Estat Social i Democràtic de Drets nascut a Europa en els darrers 50 anys, amb la privatització de servis bàsics, retallades en serveis de suport als i les més febles i el desmuntatge del dret laboral, amb l’objectiu de satisfer el servei d’un deute contret de forma injusta i que és del tot insostenible.

Aquest programa iniciat a Grècia s’ha traslladat a altres parts d’Europa, inclosa Catalunya, on l’austericidi ha enfonsat la vida de milers de persones.

Per tot plegat, els i les sota signants considerem que el millor que pot succeir a Grècia i el conjunt d’Europa és una clara i contundent victòria de la Syriza d’Alexis Tsipras. La seva victòria permetria no tan sols obrir una nova etapa a Grècia, sinó iniciar la necessària rebel·lió dels pobles del Sud d’Europa per exigir un canvi radical de polítiques.

Volem denunciar la campanya ja iniciada per les forces reaccionàries d’Europa per tal d’impedir aquesta victòria: la Comissió Europea, el Govern Federal Alemany, les agències de ràting i els grans poders financers han iniciat ja una autèntica campanya de la por a Grècia alarmant a la ciutadania contra la seva opció democràtica i legítima de recolzar Tsipras.

Denunciem que aquesta campanya, tal i com ja va succeir a l’any 2012, suposa un intent d’establir un estat d’excepció a Grècia coartant la llibertat dels i les gregues d’escollir lliurament el seu Govern.

Considerem per tant que en les eleccions a Grècia s’hi juga també la pròpia sobirania del poble grec, i denuncien els intents de segrestar-la.

Per un canvi a Grècia que pugui significar l’inici de una nova etapa Europa, per tornar a posar l’economia al servei de la sobirania popular i la democràcia, per tal d’iniciar una refundació d’Europa que acabi amb la foscor de l’austericidi; i en defensa de la llibertat, la igualtat i la fraternitat dels pobles d’Europa, donem suport a Alexis Tsipras per tal que lideri un necessari canvi de rumb per Grècia.

Barcelona, 1 de Gener de 2015"

Primeres signatures:

Joan Queralt, catedràtic de dret penal de la UB
Lluís Rabell, president de la FAVB
Josep Ramoneda, filòsof i periodista
Raül Romeva, doctor en relacions internacionals
Anna Salles, catedràtica dhistòria de la UAB
Ana Sanz, profesora de ciència política de la UBÇ
Joaquim Sempere, professor emèrit de sociologia de la UB
Marina Subirats, catedràtica emèrita de sociologia de la UAB
Joan Subirats, catedràtic de ciència política de la UAB
* Ernest Urtasun, eurodiputat per ICV-EUiA
* Josep Ma Vallès, profesor emèrit de Ciència Política (UAB).

Signa tu també i fes que Grècia sencera rebi el suport de Catalunya: difón el manifest amb el hashtag #CatalunyaAmbTsipras

A la premsa
:
* Diario Público
Vilaweb

Hoy: Catalunya Amb Tsipras cuenta con tu ayuda

Catalunya Amb Tsipras necesita tu ayuda con esta petición «Signa el Manifest #CatalunyaAmbTsipras». Únete a Catalunya Amb Tsipras y 2.542 personas que ya han firmado.