Petition updateSi a la BulliFoundation de Ferran Adrià a Cala MontjoiSegons Adrià, elBulli1846 tira endavant
Thomas SpiekerRoses, Spain
Feb 22, 2016
Després de fer-se ressò de la campanya de recollida de signatures a favor de la elBulliFoundation, alguns mitjans van començar a informar sobre una suposada renuncia de Ferran Adrià al projecte. La falsa notícia, fins i tot va animar els pseudo-ecologistes de la IAEDEN a fer públic una nota de premsa, en la que Barbara Schmitt, la veritable "filla d'el Bulli" (segons vaig explicar a la meva columna bisetmanal al Diari de Girona el 30/09/2014), aprofita per mantenir el seu pols amb Ferran Adrià, tot denunciant una sèrie de suposades irregularitats en la execució d'aquella part del projecte final que s'està duent a terme actualment. I entre els 'rius de tinta' que corren, de sobte surt l'alcaldessa de Roses, Montse Mindan i declara que "en una conversació amb el xef m’ha dit que ell no havia fet cap tipus de declaració, i que continuaven amb la voluntat de tirar endavant aquest 20% que s’està fent ara i que està permès per la llei, i de continuar amb la possibilitat que elBulliFoundation sigui una realitat a Cala Montjoi, és a dir, construir el 80% restant i pel qual el Parlament de Catalunya ha de fer una llei a mida." Per tant, ARA ÉS MÉS IMPORTANT QUE MAI, QUE LA SOCIETAT CIVIL LI FEM SABER A FERRAN ADRIÀ QUE SOMS MAJORIA ELS QUE RECOLZEM EL SEU PROJECTE i els que creiem que Roses, la Costa Brava i Catalunya soms uns privilegiats per la seva proposta. US PREGO QUE REPRENEM LA CAMPANYA DE LES SIGNATURES AMB TOTA LA FORÇA POSSIBLE, ja que l'aturada s'ha produït a causa d'unes informacions falses que algú interessadament ha fet còrrer. Pel que fa la denúncia de la IAEDEN sobre presumptes il·legalitats en la execució del projecte a Cala Montjoi, l'alcaldessa de Roses ha manifestat que "si que es veritat que ha hagut una sobreactuació, i ja ho vam dir en el seu moment, que no estava en el projecte, però es pot legalitzar”. Han estat unes modificacions en les que, segons Mindan, “no només intervé l’Ajuntament, sinó també Costes i el Parc Natural, per tant la tramitació és una mica més llarga, però que ningú dubti que es complirà la llei, i si s’ha de repoblar algun arbre o vegetació que s’hagi fet malbé es farà”.
Copy link
WhatsApp
Facebook
Nextdoor
Email
X