Petición cerrada

Plaza en sus institutos adscritos para tod@s l@s niñ@s de la zona 2 de Terrassa

Esta petición ha conseguido 1.228 firmas

Sóc pare d'un nen de sisè de Primària a una escola pertanyent a la zona d'escolarització 2 de Terrassa. Com molts altres pares, ens trobem que el proper any el nostre fill s'ha de matricular a un centre de secundaria, i disposem de tres instituts adscrits als quals el nostre fill hauria de matricular-se. Fins aquí tot normal. El problema el trobem en que les places disponibles als centres adscrits són, en molt, inferiors al numero d'escolars que han d'iniciar secundaria al proper curs, trobant-nos desprès de la pre-inscripció, que gairebé 100 nens no tenen places als seus instituts adscrits.

Aquesta no es una situació imprevista o nova, ja que degut a l'alta natalitat de l'any 2005, es sap des de fa temps que arribats a aquest punt, hi hauria aquest problema. A aquesta situació es suma que l.E.S. Can Roca, que hauria d'haver obert les seves instal·lacions fa tres o quatre anys, encara no s'ha edificat degut a les retallades d'anys enrere, i no obrirà les seves portes fins l'any vinent, estant ubicat actualment en una situació provisional en barracons. Entenem que si aquest equipament s'hagués construït segons els terminis establerts, el problema hauria quedat resolt.

La solució a tot aquest enrenou per part de la Conselleria d'Ensenyament, sense fer cas a les recomanacions de l'Ajuntament, segons ens han informat des de l'alcaldia, ha sigut obrir dues línies noves a instituts fora de la zona 2 de Terrassa, on no hi ha aquesta demanda de places, i desviar a aquesta zones els nens que, per sorteig, no aconsegueixin lloc als instituts sol.licitats.

Als pares de la zona 2 no ens sembla aquesta solució ni adequada, ni assenyada; fins i tot alguns la titllaríem d'injusta. Obliga a escolaritzar als nens a Instituts amb els que els pares (i en molts casos els propis nens) no comparteixen el projecte educatiu; moltes de les families tenim altres fills escolaritzats a les escoles de la zona 2 i se'ns complica, per no dir que se'ns farà impossible, portar tots els nostres fills diàriament a l'escola.

Per altre banda, estem parlant de nens d'onze anys als que estem separant del seu entorn habitual en un període en el que estan forjant la seva personalitat, fent-los encara més difícil el, ja de per si, complicat pas de l'escola primària a l'institut.

En un moment en el que tots parlem del dret a decidir, de llibertats, de valors i del que es just; no trobo millor exemple que el dret que té un infant i els seus pares a decidir com i on es formarà, no sols acadèmicament, si no com a persona, i que aquesta decisió es vegi compromesa per una resolució purament administrativa, presa a esquenes dels implicats, em sembla a totes llums injusta i contrària a l'esperit que volem transmetre als nostres fills.

Es per això que demanem a la Generalitat de Catalunya que revisi la seva decisió de no obrir línies addicionals als instituts de la zona 2 de Terrassa, fent un esforç per encabir tots els nens de les escoles adscrites als instituts de la zona.

Hoy: Victor cuenta con tu ayuda

Victor Hernández necesita tu ayuda con esta petición «Serveis Territorials d'Ensenyament de la Generalitat: Plaza en sus institutos adscritos para tod@s l@s niñ@s de la zona 2 de Terrassa». Únete a Victor y 1.227 personas que ya han firmado.