Confirmed victory
Petitioning PROMAR and 1 other

Save Aquarium Fish and Sharks in Roquetas, Spain: To prevent more than 1000 animals from dying

Supporters

On Behalf of PROMAR; the aquarium in Roquetas de Mar, que town in Southern Spain where baby dolphin Marcos (www.facebook.com/MarcosTheDolphin) was rescued by PROMAR, is facing closure. If action is not taken the fish and sharks residing in the faciltiy will die if the power is turned off. Finding the marine life a new home is proving difficult and it is considerably cheaper for other aquariums to buy new specimens than obtain the ones living at this aquarium.

Here is a direct translation of the letter being sent to the Mayor of Roqutas De Mar:

Gabriel Amat, SR. MAYOR Roquetas de Mar

SR. MAYOR Roquetas de Mar

Don Gabriel Amat Ayllon

I learned that the Roquetas Aquarium is about to close due to poor economic situation of their debts and, specifically concerning Endesa electricity, this company acting accordingly by removing the power supply, which would death for all animals in these facilities.

You, like the rest of the town of Roquetas de Mar, has been publicly happy and has repeatedly supported this initiative that brought the town a major educational and economic resource.

The survival of thousand animals from different seas and oceans, should not depend on a business transaction whether or not successful, it would not be ethical or moral.

What is going concern to all people of good will, of Roquetas de Mar and out ... that is where the most important representative of the public, the Mayor, to act, setting an example of sanity and good work.

It is therefore requested to intervene and resolve this issue by ensuring the lives of animals, also leading the initiative to establish governance arrangements that are operating ... as could be to establish a foundation, ushering in a variety of entities, both public and private. Studying likewise other formulas.

Thanks for listening, I hope your positive response to this request.

cordially

Sincerely,

[Your name]

Letter to
PROMAR
SR. ALCALDE DE ROQUETAS DE MAR Gabriel Amat
SR. ALCALDE DE ROQUETAS DE MAR

Don Gabriel Amat Ayllon

He tenido conocimiento de que el Aquarium de Roquetas está a punto de cerrar debido a la mala situación económica que padece y sus deudas, en concreto la relativa a la de electricidad a Endesa, actuando ésta empresa en consecuencia retirando el suministro eléctrico, lo que sería la muerte para todos los animales que hay en dichas instalaciones.

Usted, al igual que el resto de la población de Roquetas de Mar, se ha mostrado públicamente contento y ha apoyado reiteradamente esta iniciativa que aportaba al municipio un importante recurso educativo y económico.

La supervivencia del millar de animales, procedentes de diferentes mares y océanos, no debe depender de que una operación empresarial tenga o no éxito, no sería ético ni moral.

Lo que está sucediendo preocupa a todas las personas de buena voluntad, las de Roquetas de Mar y a las de fuera… es ahí, donde el más importante representante de la ciudadanía, su Alcalde, debe actuar, dando ejemplo de cordura y buen hacer.

Es por lo que le SOLICITO que intervenga y resuelva este asunto garantizando la vida de los animales, así mismo encabezando la iniciativa para constituir fórmulas de gestión que sean operativas… como podría ser la de constituir una Fundación, dando entrada a muy diversas entidades, tanto públicas como privadas. Estudiando así mismo otras fórmulas.

Gracias por su atención, espero su respuesta positiva a esta petición.