Victory
Petitioning SAP AG

Release and recognize PowerBuilder 15

English

When SAP first announced in 2010 that it would acquire Sybase, PowerBuilder customers were initially excited about the possibilities that might result from the new ownership.  That enthusiasm was fueled by the release of PowerBuilder 12.5 in August of 2011 and the demonstration of features in a planned version 15 during the PowerBuilder Developer's Conference co-located in Las Vegas with SAP TechEd 2012 as well as other events.  However, since then there has been little news concerning the new release.  In addition, PowerBuilder has not been included in SAP TechEd content this year nor is there a separate but co-located event for PowerBuilder as there was last year.

PowerBuilder based systems run some of the world's most important organizations. Government departments, multi-national corporations, industry leaders and thousands of smaller organizations use PowerBuilder systems to process millions of transactions daily.  As the companies and developers responsible for those systems our livelihoods are closely tied to the future of PowerBuilder.  Therefore, we would ask SAP to proceed with all diligence to fully incorporate PowerBuilder as an SAP product (adding it to the price book and including it within SAP TechEd events) as well as completing the development of the next major version in a relatively short timeframe.

German

Als SAP erstmals im Jahr 2010 den Erwerb von Sybase ankündigte, waren PowerBuilder Kunden zunächst wegen der Möglichkeiten, die sich durch den neuen Eigentümer ergeben könnten, begeistert. Diese Begeisterung wurde durch die Veröffentlichung von PowerBuilder 12.5 im August 2011, der Demonstration von Funktionen der geplanten Version 15 während der PowerBuilder Developers Conference in Rahmen der SAP TechEd 2012 in Las Vegas und durch andere Veranstaltungen angeheizt. Doch seitdem gab es wenige Neuigkeiten über das neue Release. Vielmehr wurde PowerBuilder nicht mehr in das diesjährige SAP TechEd Programm aufgenommen und es gibt auch keine separat angesiedelte Veranstaltung für PowerBuilder wie im letzten Jahr.

Einige der weltweit wichtigsten Organisationen basieren maßgeblich auf mit PowerBuilder entwickelten Systemen. Ministerien, multinationale Konzerne, Branchenführer und Tausende von kleineren Organisationen verwenden PowerBuilder-Systeme, um täglich Millionen von Transaktionen zu verarbeiten. Als für die Unternehmen und Systeme verantwortliche Entwickler sind unsere Lebensgrundlagen eng mit der Zukunft von PowerBuilder verbunden. Daher bitten wir SAP, PowerBuilder mit aller Sorgfalt und in vollem Umfang als SAP-Produkt zu übernehmen (durch Aufnahme in die Preisliste und einbeziehen in SAP TechEd Events) und die Entwicklung des nächsten Major-Releases in einem relativ kurzen Zeitrahmen abzuschließen.

Spanish

Cuando SAP anunció por primera vez en 2010 que adquiriría Sybase PowerBuilder, muchos clientes se entusiasmaron con las posibilidades que pudieran derivarse de esta nueva etapa. Este entusiasmo se vio impulsado por el lanzamiento de PowerBuilder 12.5 en agosto del 2011 y por la demostración de las funcionalidades planificadas de la versión 15 durante la Conferencia de PowerBuilder Developer en Las Vegas junto con SAP TechEd 2012, así como en otros eventos. Sin embargo, desde entonces, ha habido pocas noticias sobre la nueva versión. Además, PowerBuilder no fué incluído en el contenido de SAP TechEd de este año y tampoco se planeó un evento separado.

Aplicaciones basadas en PowerBuilder se ejecutan en algunas de las organizaciones más importantes del mundo. Ministerios gubernamentales, corporaciones multinacionales, líderes industriales y miles de organizaciones más pequeñas utilizan PowerBuilder para procesar millones de transacciones diarias. Como empresas y desarrolladores responsables de dichas aplicaciones, nuestro medio de vida está estrechamente vinculado al futuro de PowerBuilder. Por lo tanto, pedimos a SAP que proceda con diligencia para incorporar plenamente PowerBuilder como un producto de SAP (que lo añada a la lista de precios y lo incluya dentro de los eventos SAP TechEd), así como que complete el desarrollo de la próxima versión principal en un futuro próximo.

Japanese

SAPがSybaseを買収すると発表した2010年当初、PowerBuilderのお客様は、オーナーが新しく変わることで広がる可能性に興奮しました。その時の熱狂は、2011年の8月にリリースされたPowerBuilder 12.5と、SAP TEchEd 2012で他のイベントとともに同時開催されたPowerBuilder Developer’s Conference で、次に予定されていたversion 15の機能がデモンストレーションされたことで、さらにエスカレートしました。しかし、それ以降、新しいバージョンのリリースに関するニュースはほとんどありません。さらに、今年のSAP TechEdでは、去年は同時開催されたPowerBuilderの独立のイベントが開催されないばかりか、PowerBuilderに関するコンテンツさえありません。

PowerBuilderをベースとしたシステムは、世界で最も重要な組織に採用されています。政府の部門や、多国籍企業、業界をリードする企業、その他何千もの組織が、毎日数百万ものトランザクションを処理するために、PowerBuilderで開発されたシステムを使用しています。それらのシステムに責任のある企業や開発者として、私たちの生活はPowerBuilderの将来と密接に結びついています。

よって我々は、ここにSAPに対し、PowerBuilderをSAP製品の正式取扱い製品として扱い、SAPの価格表にPowerBuilderの価格を掲載し、SAP TechEdのイベントの中にPowerBuilderに関するコンテンツを含めることをお願いするとともに、次のメジャーバージョンの開発をできる限り短期間で完了するための不断の努力をお願いする次第です。

This petition was delivered to:
  • SAP AG

Bruce Armstrong started this petition with a single signature, and won with 358 supporters. Start a petition to change something you care about.

Today: Bruce is counting on you

Bruce Armstrong needs your help with “SAP AG: Release and recognize PowerBuilder 15”. Join Bruce and 357 supporters today.