Petition Closed

No a l'acte feixista a Ruta al Oeste, l’Anoia
Ens ha arribat la informació que Plataforma per Catalunya proposa celebrar la seva “Diada del partit” el proper diumenge 21 d’abril al local Ruta al Oeste, Rubió, prop d’Igualada, l’Anoia. L’any passat, la van celebrar en un parc cèntric de Vic, on van ser rebuts amb un ampli rebuig popular. El fet de convocar l’acte aquest any lluny de la ciutat ja és una victòria de l’oposició al feixisme i al racisme. Però no deixa de ser un acte d’un partit feixista i un insult a la memòria dels milions de víctimes de Hitler, Mussolini i Franco. Per això, fem aquesta crida per avisar el local de la naturalesa real dels seus clients, i per demanar-los que anul·lin l’acte.

==================================================

Afegit, 03/04/13: Ja hem rebut una resposta del local, que reproduïm a continuació:

"Siento comunicarles que me da igual quien quiera venir a mi local mientras respecte a este, ya sean cual sea su manera de pensar, actuar o si son lo que sea, esto es un restaurante donde damos de comer y beber a quien lo pida.

Respeto a todo cliente que a mi me respecte, respete a mis clientes y a mi local

Ya sea el partido que sea son mis clientes y los tratare como tal

Firmado por Ruta al Oeste

Ruta al Oeste, l’Anoia

ruta@rutaaloeste.com "

Nosaltres hem contestat així:

“Hemos recibido su respuesta. Ante ella, se nos plantea una duda.

Sabemos —debido a experiencias muy dolorosas, tanto históricas como más cercanas— que los fascistas no ‘respetan’ a la gente judía, musulmana, gitana, sindicalista, de izquierdas, gay y lesbiana, con minusvalías… Sólo por poner un ejemplo actual, el partido nazi griego, Amanecer Dorado, está implicado en agresiones e incluso asesinatos en la calle de gente inmigrante, gay y lesbiana, de izquierdas… Hace pocas semanas, Amanecer Dorado recibió a una delegación de representantes de Plataforma per Catalunya.

Si, según ustedes, se prevé que PxC ‘respetará’ a sus clientes, ¿están diciendo que su clientela excluye a la gente judía, musulmana, gitana, sindicalista, de izquierdas, gay y lesbiana, con minusvalías y otros muchos sectores que se han visto agredidos o amenazados por los fascistas?

Si es así, esto plantea aún más dudas acerca de su local. Y si no los excluye, nos parece que no ha acabado de entender qué significa realmente la amenaza del fascismo.

Les pedimos que se lo piensen bien antes de proceder a facilitar este acto fascista.”

Aprofitem per demanar-vos que reenvieu i convideu més amistats a signar.

UCFR

Letter to
Ruta al Oeste, l’Anoia
cc. Consell comarcal de l'Anoia
Ruta al Oeste: Anul·leu l'acte del partit feixista, "Plataforma per Catalunya"

Ens ha arribat la informació que Plataforma per Catalunya (PxC) proposa celebrar la “Diada del partit” el proper diumenge 21 d’abril al vostre local. Temem que desconeixeu la naturalesa real d’aquesta organització. El seu fundador és Josep Anglada, que ha declarat que “porta l’àguila [franquista] al cor”. Com també ha explicat, si vol guanyar vots, s’ha de disfressar; no pot sortir a la TV dient que està d’acord amb els skins nazis i que vol matar estrangers.
Malgrat la disfressa, entre els dirigents de PxC trobem nazis amb condemnes per agressions. Un d’ells va ser condemnat a presó per atemptats terroristes. Un altre, un regidor de PxC per L’Hospitalet, es va fotografiar l’any passat fent salutacions hitlerianes.
Hem de tenir clar que estem parlant d’una organització liderada per autèntics feixistes i nazis.
El vostre local, Ruta al Oeste, disposa d’una oferta atractiva per a famílies. Penseu que la companyia de feixistes és apropiada per als nanos? L’estil del local té a veure amb l’oest i els motoristes; aquests elements poden significar moltes coses per a diferents persones, però un dels valors que sovint s’associa amb ells és la llibertat. El feixisme i el nazisme són totalment incompatibles amb la llibertat. Sempre que han arribat al poder han reprimit les persones que no quadraven dins el seu model uniforme i uniformat de la societat.
Per tot això, us demanem que rectifiqueu, i que anul•leu la reserva feta al vostre local pel partit feixista, Plataforma per Catalunya. No volem nazis a l’Anoia ni enlloc!