Petition Closed

This petition had 788 supporters

Pattison Outdoor Advertising is participating in a public disinformation campaign led by Friends of Science, an Alberta-based organization determined to sow doubt on climate science. Some of Pattison’s billboards displayed in 6 Canadian cities, including Montreal, Ottawa and Calgary, say "The sun is the main driver of climate change. Not you. Not CO2”.

The scientific debate on climate change has been over for a long time. A vast majority (97%) of the world’s peer-reviewed scientists, confirm that climate change is happening and that it is caused by human activity. Every single national science academy accepts this fact.

Except… Friends of Science, an organization previously running under the name Friends of Science Society and created by oil industry geologists in 2002, does not want you to know the truth. And they know very well that the important actions required to mitigate climate change won’t happen if there is an appearance of a scientific debate on the question. The organization has a long history of working hand in hand with oil industry lobbyists and has received funding in fraudulent ways. In 2007, the University of Calgary shut down the trust account that was set up by one of its professors to funnel “Research funds” into Friends of Science. The funds came from anonymous donors, including oil industry donors, and was used by FoS for partisan marketing campaigns.

The organization does not have the support of any reputable scientific body for its opinion on climate change. But that doesn’t really matter. Because Friends of Science is still creating a marketing splash that could have disastrous consequences on our climate.

Can we convince Friends of Science to stop spreading lies on climate change? We’re not counting on that.

But we can refuse to work with them. And that’s exactly what we’re asking Pattison Outdoor Advertising to do.

Send a message to Randy Otto, president of Pattison Outdoor Advertising, to ask him to remove the billboards immediately and refrain from taking part in this disinformation campaign.

---

La compagnie Pattison Outdoor Advertising participe à une campagne de désinformation publique menée par Friends of Science, un organisme basé en Alberta et déterminé à semer le doute sur la cause des changements climatiques.

Pattison a jusqu’ici affiché des enseignes pour cet organisme dans au moins 6 villes canadiennes, dont Montréal, Ottawa et Calgary, qui affirment que «Le soleil est le principal facteur du changement climatique. Pas vous. Pas le CO2.»

Le débat scientifique sur les changements climatiques est clos depuis un bon moment déjà. Une vaste majorité (97%) des scientifiques qui publient dans les ouvrages examinés par les pairs confirment que les changements climatiques se produisent et qu’ils sont causés par les activités humaines. Toutes les académies nationales de science acceptent ce fait.

Sauf que… Friends of Science, un organisme qui opérait dans le passé sous le nom de Friends of Science Society et qui a été créé par des géologues de l’industrie pétrolière en 2002, ne veut pas que vous connaissiez la vérité. Ils savent très bien que les actions nécessaires pour mitiger les changements climatiques ne se produiront pas s’il y a apparence de débat scientifique sur la question. L’organisme obtient notamment l’aide de lobbyistes de l’industrie pétrolière pour mener ses campagnes de communication. Lors de ses premières années d’existence, FoS obtenait son financement par le biais d’une tierce partie hébergée par l’Université de Calgary et qui avait pour mandat de financer des projets de recherche. Lorsque l’Université a appris que le financement était redirigé illégalement vers FoS pour des activités politiques partisanes, le compte bancaire hébergé par l’Université a rapidement été fermé.

Friends of Science n’a le soutient d’aucun corps scientifique réputé pour sa position sur les changements climatiques.

Mais cela importe peu. Puisque ses campagnes font tout un battage médiatique et pourraient avoir des conséquences désastreuses sur notre climat.

Peut-on convaincre Friends of Science de cesser sa propagation de mensonges sur le climat? Probablement pas.

Mais nous pouvons refuser de travailler avec eux. Et c’est exactement ce que nous demandons à Pattison Outdoor Advertising de faire.

Envoyez un message à Randy Otto, Président de Pattison Outdoor Avertising, pour lui demander de retirer les enseignes de Friends of Science rapidement et de cesser de prendre part à cette campagne de désinformation.

Today: The Climate Reality Project Canada is counting on you

The Climate Reality Project Canada needs your help with “Randy Otto, Jim Pattison, Dominic Loporcaro: Remove the Friends of Science billboards - Retirez les enseignes de Friends of Science”. Join The Climate Reality Project Canada and 787 supporters today.