Quita el muro del Mirador de Teresitas!

0 personas han firmado. ¡Ayuda a conseguir 1500!
Con 1500 firmas, es más probable que esta petición sea publicada en los medios de comunicación locales
Libera El Mirador ha iniciado esta petición dirigida a Carlos Tarife (Concejal de Urbanismo de Santa Cruz de Tenerife)

[English below]

A menos que hagamos algo, va a haber un accidente en la carretera del Mirador.

El Mirador de Teresitas siempre ha sido el mejor mirador de la Santa Cruz. Hace 3 años, recibía aproximadamente 700 visitantes diarios. Miles de personas han aparcado sus coches, han entrado en el mirador, y han disfrutado de la increíble vista de la isla que tiene este punto.

En Mayo de 2018, un turista decidió trepar por encima del techo de uno de las ruinas, y se hizo daño cuando parte de este techo inestable colapsó por su peso.

El Ayuntamiento tomó la decisión de:

• Colocar un muro enorme para intentar que la gente no entre al mejor Mirador de Santa Cruz.
  • Borrar los espacios de aparcamiento para intentar que nadie pare en el mejor Mirador de Santa Cruz.

Siguen habiendo aproximadamente 300 personas diarias yendo al Mirador, pero ahora, tienen una mayor probabilidad de hacerse daño.

Sin espacios de aparcamiento, están parando sus coches en cualquier sitio, creando más potencial para accidentes. Y ahora, cientos de personas están sacando fotos desde la mitad de la carretera, en vez de hacerlo con seguridad en el Mirador.

Y en vez de caminar con cuidado por un mirador abierto, muchos están trepando por encima del muro. Si alguien que ha trepado por encima del muro se hace daño, será mucho más difícil auxiliarlo.

A menos que el Ayuntamiento rectifique, es cuestión de tiempo hasta que haya un atropello en el Mirador de Teresitas, o que alguien se caiga intentando trepar el muro.

En vez de 3 personas al día trepando peligrosamente por los techos de las ruinas, ahora hay más de 200 personas al día poniéndose en peligro por la decisión de colocar ese muro. Si el objetivo realmente era mejorar la seguridad, han fallado desastrosamente.

Además, en cuanto a Turismo, el Ayuntamiento ha invertido millones en atracciones como el Museo Marítimo del Muelle Norte y en la Casa del Carnaval. Mientras que este lugar que atraía a más de 700 personas al día sin ninguna inversión ha sido completamente ignorada.

Pedimos que Carlos Tarife, Concejal de Urbanismo en Santa Cruz de Tenerife, cambie su decisión y nos devuelva nuestro mirador:

• Quitar el muro y restablecer los sitios para aparcamiento para reducir los riesgos de atropeyo.
  • Contratar un arquitecto para que revise periódicamente la estructura de las ruinas del Mirador. (Los techos que quedan ahora mismo no están en peligro de caer.)

Es hora de corregir este error. O sino, 3 años pueden convertirse en 30.

Por favor, firma esta petición, y compartelo con otros.

----------------------------------------

Remove the fence and give us back our Mirador de Teresitas

The Mirador de Teresitas has always been the most popular viewpoint for the City of Santa Cruz, receiving an estimated 700 visitors daily 3 years ago. For years I used to ride my bike up the hill, go to the tip, and meditate looking out over the waves.

The Mirador has ruins dating from the '40s, when a "piconera" was built to help build the road to Igueste. At some point, the mirador became private property.

In May of 2018 a tourist got hurt while climbing on a rooftop that collapsed.  Rather than having an arquitect periodically review the structure of the ruins, City Hall decided to fence off the property, the fence paid for by the owners.  City Hall also removed the six parking spaces, and painted a wider road. When they noticed people climbing around the fence, they made the fence bigger, including a cement wall on one side. That hasn't stopped people from climbing around the fence; it has only made it more dangerous. To dissuade people from climbing cement walls, you build another cement wall?

Putting a fence in front of an abandoned building in the city is usually a successful deterrent. But putting a fence in front of the most popular lookout point in the city has not worked. 300 people per day continue to stop their cars in the road and take selfies while standing in the road. City Hall could start passing out parking tickets, they could make the fence even bigger, but that is missing the point: there is a clear demand for access by locals and tourists alike that no fence is going to stop. This may not have been clear when the fence was built but now it is obvious.

Let’s talk risks:

Before, about 3 people per day would climb from a single access point onto the roof of the ruins. Remove the cement block step at the access point and you’ll reduce the number to 1 person a day at most.

Now, you have 300 people per day walking in the middle of the road deciding where to take a selfie instead of looking at oncoming cars. You have an additional 3 people a day trying to climb around the fence. Falling down the cliff is definitely more risky than a roof collapsing (the remaining roofs are currently not at risk).

Let’s talk tourism:

Of the 700 people, the majority are tourists. That means the Mirador de Teresitas was and remains one of the most popular tourist attractions in Santa Cruz.  In the name of tourism, how much did City Hall spend on the Museo Marítimo del Muelle Norte? How much was spent on the Casa del Carnaval?

There will soon be a pedestrian hit by a car or someone hurt trying to climb around the fence. We request that Carlos Tarife, Concejal de Urbanismo in Santa Cruz de Tenerife, reverses his decision and gives us back our Mirador. He should request that the owners remove the fence, and pay an arquitect to inspect the ruins once a year.

It is time to correct this mistake. Otherwise 3 years could easily turn into 30 years.

Please sign this petition and share it with others.

0 personas han firmado. ¡Ayuda a conseguir 1500!