Geen autoweg door het Binnenveld!

0 have signed. Let’s get to 5,000!

(for English: scroll down)

Update petitie 23 maart 2018:
De provincie Gelderland heeft in juli 2017 de regie overgenomen van de gemeente en wil door middel van een inpassingsplan zelf een autoweg om de Campus realiseren, door het Binnenveld, langs Noordwest en door het Dassenbos. Deze weg zal enorme schade toebrengen aan natuur, landschap en leefomgeving.
De provincie stelt dat deze nieuwe autoweg noodzakelijk is om de bereikbaarheid te verbeteren. Zie: https://www.gelderland.nl/beterbereikbaarwageningencampusroute.html

Volgens Wageningen Goed op Weg is een nieuwe weg helemaal niet noodzakelijk. Ook zijn er voldoende alternatieve maatregelen mogelijk om de bereikbaarheid op een duurzame manier te verbeteren zonder de leefbaarheid en het landschap blijvend aan te tasten. Op de website www.wageningengoedopweg.nl vindt u informatie over onze voorstellen.

Tot 25 april 2018 kunt u bij de provincie zienswijze indienen op het plan van aanpak van de provincie, de zogenaamde “notitie reikwijdte en detailniveau”.

Aangezien de dreiging van een nieuwe autoweg door het Binnenveld en langs Noordwest blijft, zetten wij de petitie voort:

De ondertekenaars van deze petitie spreken zich uit tegen de aanleg van een nieuwe autoweg door het Binnenveld. Zij steunen de stap-voor-stap verbetering van de bereikbaarheid zoals die onder meer door Wageningen Goed op Weg wordt bepleit. Deze is gebaseerd op de ladder van Verdaas en gericht op een duurzaam mobiliteitsbeleid. Zij vragen de provincie Gelderland hier samen met alle betrokkenen serieus werk van te maken.

De petitie zal worden overhandigd aan:

Gedeputeerde Staten van Gelderland
Provinciale Staten van Gelderland

Update petition on 23th march 2018:
The province of Gelderland has assumed their power over the process in july 2017 and wants to realize a motorway around the Campus through a so-called fitting-in plan. This road will pass the Binnenveld, passes the residential area of Noordwest and through the 200-year old forrest ‘Dassenbos’ on the Campus. This road will damage nature, landscape and the living environment.
The province of Gelderland states that this road is necessary to improve the accessibility of Wageningen. For more information see: https://www.gelderland.nl/beterbereikbaarwageningencampusroute.html (in Dutch)
According to the association of organisations “Wageningen Goed op Weg” (Wageningen on the right track) a new road is not necessary at all. There are sufficient alternative measures to improve the accessibility to Wageningen that do not permanently affect the living environment and the landscape. On the website www.wageningengoedopweg.nl you can find more information about our proposals.
Till April 25th you can submit a point of view on the plans of the province, the so-called “memorandum on the scope and level of detail”.
We continue the petition, as the threat remains of a new motorway through the Binnenveld and along Noordwest.
The signers of this petition express themselves against the construction of a new motorway through the Binnenveld. They support the step-by-step approach in improving the accessibility of Wageningen, as has been argued by Wageningen Goed op Weg. This is based upon the so-called Scale of Verdaas, for a sustainable mobility policy. They request the province of Gelderland to work on this seriously with all the participants.

The petition will be presented to:

Provincial Executive of the province of Gelderland,
The Provincial Council of Gelderland

Tekst/text april 2017:

Het College van Burgemeester en Wethouders van de gemeente Wageningen stelt de Gemeenteraad voor een nieuwe autoweg aan te leggen door het Binnenveld, een open landschap tussen Wageningen, Bennekom en Ede. Het Binnenveld is een  belangrijk uitloopgebied met grote landschappelijke en cultuurhistorische waarden en natuurkwaliteit.

De autoweg loopt door dit fraaie gebied, strak langs het beschermde stiltegebied Binnenveld, dwars door beschermd open landschap, dicht langs de rustige woonwijk Noordwest en uiteindelijk dwars door het 200 jaar oude Dassenbos aan  de Dijkgraaf. Het College wil met deze nieuwe weg de autobereikbaarheid van stad en campus verbeteren op een zo goedkoop mogelijke manier. Met dit voorstel gaat het College volledig voorbij aan alle adviezen en bezwaren van talloze inwoners en maatschappelijke organisaties die samenwerken in de coalitie Wageningen Goed op Weg. Deze autoweg is een grove aantasting van natuur en landschap in het Binnenveld en het Dassenbos. De weg beschadigt het plezierige en gezonde woon-, werk- en leefklimaat in en rond woonwijk Noordwest en Campus  onherstelbaar. De weg is ook niet nodig, er zijn betere oplossingen.

De ondertekenaars van deze petitie vragen de Raad van de Gemeente Wageningen dan ook zich uit te spreken tegen de aanleg van een nieuwe autoweg door het Binnenveld. De ondertekenaars steunen de stap-voor-stap verbetering van de bereikbaarheid zoals die onder meer door Wageningen Goed op Weg wordt bepleit.

*****************************************************************************

No motorway in the Binnenveld

The Mayor and aldermen of the municipality of Wageningen are proposing to the city council to construct a new motorway through the Binnenveld, the open landscape between Wageningen, Bennekom and Ede. The Binnenveld is an important extensions area with a high quality of landscapes and  cultural-historical values and nature.

The motorway runs through this splendid area, next to the protected area of silence Binnenveld, straight through the protected open landscape, close to the quiet living area of NoordWest and eventually right through the 200 year old Dassenbos (Badger Wood) at de Dijkgraaf. The Mayor and aldermen want to improve the accessibility of the city and Campus by car in the cheapest possible manner.
With this proposal the advices and objections are ignored of numerous inhabitants and social and nature organizations that cooperate in the coalition Wageningen Goed op Weg (Wageningen on the right track).
This motorway is an outright assault on the nature and landscape of the
Binnenveld and the Badger Wood. The road damages the pleasant and healthy living and working environment in and around the NoordWest and the Campus in an irreparable manner. The road is moreover not necessary, there are better solutions.
The undersigned of this petition request that the Town Council of the municipality of Wageningen speak out against the construction of a new motorway through the Binnenveld.
The undersigned support the step-by-step improvement of the accessibility as it has been pleaded for by Wageningen Goed op Weg.

This petition will be delivered to:
Gemeenteraad Wageningen (Town Council)
College B&W Wageningen (mayor & Aldermen Wageningen)

Today: Wageningen Goed op Weg is counting on you

Wageningen Goed op Weg needs your help with “Provincie Gelderland, geen autoweg door het Binnenveld!”. Join Wageningen Goed op Weg and 4,012 supporters today.