Petition Closed

NO nuovo stabulario a Ferrara – NO new Animal Facility in Ferrara - Italy

This petition had 4,811 supporters

The English version follows the Italian one

Al polo Chimico Biomedico dell’Università degli Studi di Ferrara sono in corso il lavori per la realizzazione di un nuovo edificio da destinare ad Animal Facility (ossia stabulario con laboratori di ricerca). Il nuovo edificio andrà ampliare lo stabulario, già esistente, del Laboratorio per le Tecnologie delle Terapie Avanzate LTTA del tecnopolo.

I lavori, il cui importo è di 1.602.024,36 € IVA esclusa, sono finanziati dal Fondo Europeo di Sviluppo Regionale nell’ambito dell’Asse I (Ricerca Industriale e trasferimento tecnologico) Attività I.1.1 (creazione di tecnopoli) del POR FESR 2007-2013

Il progetto esecutivo conferma che l’Animal Facility sarà composto di diverse tipologie di laboratori per l’allevamento, la riproduzione e la sperimentazione/utilizzazione di animali; in particolare: conigli, ratti, topi e cavie.

Per maggiori informazioni visita il sito NO STABULARIO FERRARA

BLOG, Facebook e Twitter

UNISCITI ALLA PROTESTA! Firma la petizione all'Università degli Studi di Ferrara per chiedere di ripensare il progetto e convertirlo da nuovo stabulario a centro di ricerca che utilizzi tecnologie veramente innovative e non basate sull'uso di animali.

Grazie per la collaborazione.

Marika

A new Animal Facility is about being built at the University of Ferrara (Italy). The new Animal Facility will detain mice, rats, guinea pigs, and rabbits, to use them in experiments. 1,602,024.36 € were spent for the building of the facility.

NO ANIMAL FACILITY WEBSITEFACEBOOK PAGE AND TWITTER ACCOUNT

Please sign the petition to the University of Ferrara (Rector, general manager, and Scientific Committee of the Laboratory for the Technology of Advanced Therapies - LTTA Center) to ask them to rethink the project, and convert it from a new animal facility to a research center which would use real innovative technologies, not based on animals.

Petition message:

To the Rector Magnificus of the University of Ferrara

To the general manager of the University of Ferrara

To the Scientific Committee of the Laboratory for the Technology of Advanced Therapies

Dear professors

I am writing to express my disappointment for the decision of the University of Ferrara to build a new animal facility.

This project, funded by the region Emilia Romagna through the European Regional Development Fund, represents a waste of resources which otherwise could be used in research projects that don’t include the use of animals.

More and more articles are published on scientific journals as British Medical Journal, JAMA, Nature, International Journal of Medical Sciences, Science, PNAS, which state the lack of predictive validity of animal models.

Considering the scientific criticism on the use of animals in biomedical research and the increasing opposition of Italian people to animal experimentation I ask the University of Ferrara to rethink the project and to use the funds destined to the realization of the animal facility to create a research center which would use innovative methods and advanced technologies not based on the use of animals.

Today: Marika is counting on you

Marika Taddia needs your help with “Prof.ssa Paola Secchiero: NO nuovo stabulario a Ferrara – NO new Animal Facility in Ferrara - Italy”. Join Marika and 4,810 supporters today.