Reactivar Turismo a Costa Rica YA -- Restart Costa Rican Tourism NOW

0 personas firmaron. ¡Ayuda a conseguir 5,000!

Non-Spanish Speakers, SCROLL DOWN for English Version

Excmo. Sr. President
Carlos Alvarado
República de Costa Rica

Lo saludamos con todo nuestro respeto y aprecio.

Sabemos que ahora lleva un peso y una responsabilidad muy grande sobre sus hombros, buscando el equilibrando entre la salud y la economía de Costa Rica. Le agradecemos por el trabajo bien hecho hasta ahora y rezamos para que tenga la sabiduría y fuerza para llevar la nación a través de esta dificultad.

Le escribimos para pedirle su ayuda.  La industria del turismo y por ende, sus miles de empleados están en grave peligro. Muchas comunidades rurales tienen hambre, porque dependen del turismo. Hay muchos bancos de alimentos y campañas de recolección que han surgido en todo el país para ayudar a dichas familias. El problema es que estas organizaciones se están quedando sin alimentos.

Muchas empresas turísticas están al borde del colapso o ya han cerrado sus puertas. Sin asistencia gubernamental inmediata, prevemos una serie de cierres y despidos permanentes que afectarán a toda la economía costarricense.  Sr. Presidente, necesitamos su apoyo con los siguientes punto:

Un anuncio oficial con la fecha de apertura de los aeropuertos: esto restablecerá la confianza, impulsará los esfuerzos de comercialización colectiva de la industria y generará ingresos. Turistas están listos para regresar, pero tienen miedo de comprometerse mientras la fecha de reapertura no está clara.

Acelerar los fondos para el sector: para mantener nuestras operaciones a través de bancos públicos y privados, destinados a préstamos de capital de trabajo, garantizados por el gobierno.

Reunión con las cámaras de turismo regionales: para diseñar soluciones, juntos.

El turismo es una parte integral de la economía costarricense y nuestra identidad nacional. Amplifica la imagen positiva que el mundo exterior tiene de nuestro país. Si no resolvemos esto pronto, nuestra invaluable marca "pura vida" puede quedar empañada por mucho tiempo. Creemos que Costa Rica, es una parte excepcional del mundo con personas tan resistentes como amables. Permítanos la oportunidad de ayudarnos a nosotros mismos, a nuestros vecinos y a nuestras comunidades. Recordemos al mundo por qué este país es especial.

Juntos, podemos arreglar esto antes de que sea demasiado tarde.

Respetuosamente,

Los Amigos del Turismo

ENGLISH VERSION

Dear President Sr. Carlos Alvarado:

We hope this letter finds you and your loved ones well.  We know that you carry an incredible weight and responsibility on your shoulders right now, balancing the health of our people and Costa Rica’s economy.  We thank you for a job well done up to now and pray that you have the wisdom and strength to see the nation through this hardship.

We are writing to ask for your help as the tourism industry and its hundred of thousands of employees are in grave danger.  Many rural communities are hungry, as they depend heavily on the tourism industry. There are dozens of food banks and collection campaigns that have sprung up around the country to help struggling families and children.  These food banks are often running out of donations before all those in need can be helped.

Hundreds of tourism related businesses are on the verge of collapse or have already closed their doors.  Without immediate and vital government assistance, we foresee a series of permanent closures and layoffs that will affect the entire Costa Rican economy.  In short, in pursuit of stopping one deadly virus, we have started another.  Sr. President, we desperately need your help.  These are our requests from the government that we believe would do the most to alleviate the mounting desperation:

Announce a firm open date for the SJO & LIR airports -- this will restore confidence, jump start the industry’s collective marketing efforts and generate revenue.  Thousands of tourists are ready to plan travel for 2020, but are afraid to commit while the reopen date keeps moving.

Fast track government funds -- to sustain our operations via public and private banks, earmarked for tourism working capital loans, guaranteed by the government.

Meet with regional tourism chambers -- to craft solutions designed for each community.

Tourism is an integral part of the Costa Rican economy and our national identity.  It amplifies the positive image that the outside world holds of our country.  If we do not resolve this soon, our invaluable “pura vida” brand may be tarnished for a long time.  We believe that Costa Rica is an exceptional part of the world with people as resilient as they are kind.  Allow us the opportunity to help ourselves, our neighbors, and our communities. Let’s remind the world why this country is special.

Together, we CAN fix this before it’s too late.

Respectfully,

Amigos del Turismo