Petición cerrada

Jornada intensiva ja!

Esta petición ha conseguido 465 firmas

Contra les retallades, exigim una organització eficient i l'estalvi de despeses innecessàries. Jornada intensiva ja!

L'administració redueix els nostres salaris i complements específics, allarga el període necessari per al reconeixement del primer estadi docent i pretén tornar a augmentar el nombre d'hores lectives de cada professor. Per què totes les mesures consisteixen a reduir les retribucions dels treballadors i a empitjorar-ne les condicions de treball? No es podria millorar l'organització del sistema educatiu o reduir algunes despeses supèrflues abans de castigar una i altra vegada el professorat?

El Departament d'Ensenyament pretén augmentar fins a 28 les hores de permanència del professorat de secundària als centres, i no hem de descartar que d'aquí a final de curs es torni a augmentar el tram horari lectiu en 1 h, com va passar a finals de curs passat. Cada hora lectiva extra suposa, en realitat, una o dues hores més de treball fora de l'aula, equival a ser tutor sense reducció horària i comporta l'assistència a més reunions. D'altra banda, aquest augment d'hores lectives suposa també la pèrdua de molts llocs de treball: amb la 19ª hora ja es van quedar sense feina molts professors interins; amb la 20ª, la xifra de treballadors abocats a l'atur es duplicaria.

Els treballadors i les treballadores de l'ensenyament públic veiem com aquestes mesures mai no van acompanyades de millores en el nostre lloc de treball, de mesures adreçades a optimitzar els recursos, a millorar l'eficiència de l'organització dels centres, a reduir despeses innecessàries. Mesures que evitarien les reiterades agressions que està patint l'ensenyament públic per part de l'administració.

JORNADA INTENSIVA A L'ESO I A BATXILLERAT

La jornada intensiva, o continuada, seria una d'aquestes millores en l'organització dels centres que permetria optimitzar els recursos i destinar despeses totalment evitables a altres necessitats.

* Quants diners inverteix l'administració en dinars gratuïts per a alumnes que estudien l'ESO fora del seu municipi?

* Quants recursos econòmics es destinen a transport escolar perquè els alumnes d'ESO vagin a dinar a casa i tornin a l'institut a la tarda?

* Quants diners estalviarien les AMPES que contracten monitors per a la vigilància de menjadors i patis al migdia?

* Quant estalviarien els centres en calefacció i electricitat si tanquessin les portes a les tres?

* Quant estalviaria cada família si no hagués de pagar el menjador escolar i el transport del migdia?

* Quants conflictes disciplinaris s'evitarien sense les classes de la tarda?

*Quantes faltes d'assistència ja no caldria gestionar sense les classes de la tarda?

Per tot això, exigim que s'imposi el sentit comú i que es comenci a treballar per la millora de l'ensenyament públic:

* NO A LA REDUCCIÓ DE LLOCS DE TREBALL

* NO A L'AUGMENT D'HORES LECTIVES, A TREBALLAR MÉS I COBRAR MENYS

* NO A LA DISMINUCIÓ DE LES NOSTRES RETRIBUCIONS

* NO A LA REDUCCIÓ DELS RECURSOS ECONÒMICS DELS CENTRES MENTRE L'ALUMNAT AUGMENTA

* LES NOSTRES CONDICIONS DE TREBALL JA HAN EMPITJORAT PROU, ARA TOCA MILLORAR-LES

Volem la jornada intensiva a l'ESO i a batxillerat per a tots els centres de secundària.

Hoy: Federació de Secundària ASPEPC·SPS cuenta con tu ayuda

Federació de Secundària ASPEPC·SPS necesita tu ayuda con esta petición «Premsa: Jornada intensiva ja!». Únete a Federació de Secundària ASPEPC·SPS y 464 personas que ya han firmado.