Victory

Demand transparency and reinstate Dr. Michelle Rodriguez **traducción abajo**

This petition made change with 2,322 supporters!

On January 27, 4 of 7 PVUSD school board members, Trustees Oscar Soto, Georgia Acosta, Jennifer Schacher and Daniel Dodge, Jr., voted in favor to fire the current Superintendent, Dr. Michelle Rodriguez. They provided no warning, no forum for public comment prior to termination, or information as to why Dr. Rodriguez was terminated to the staff, students, or constituents of PVUSD, a district of averaging 20,000 students of which 15,000 qualify for free and reduced lunch and employs approximately 2,000 people. This petition is to move towards the goal of demanding transparency from those 4 board members who voted to suddenly fire Dr. Rodriguez without providing reason to the public and move to reinstate Dr. Rodriguez to her position immediately. Thus avoiding any further disruptions to the 2020/2021 school year and keeping the best interest of students and staff at the forefront of the district’s mission. If transparency and reinstatement does not occur, a recall of these 4 in favor board members will be called for in the next petition.
—————————————————————
Hay que exigir transparencia y reinstalar a la Dra. Michelle Rodríguez
El 27 de enero, 4 de los 7 miembros de la junta escolar de PVUSD, los funcionarios electos Oscar Soto, Georgia Acosta, Jennifer Schacher y Daniel Dodge, Jr., votaron a favor de despedir a la superintendente actual, la Dra. Michelle Rodríguez. No proporcionaron ninguna advertencia, ningún foro para comentarios públicos antes de la terminación, o información sobre por qué la Dra. Rodríguez fue despedida, estudiantes o constituyentes de PVUSD, un distrito con un promedio de 20,000 estudiantes de los cuales 15,000 califican para almuerzo gratis o reducido, y emplea aproximadamente a 2.000 personas. Esta petición es avanzar hacia el objetivo de exigir transparencia a esos 4 miembros de la junta que votaron para despedir repentinamente a la Dra. Rodríguez sin dar una razón al público y avanzar para reinstalar a la Dra. Rodríguez en su puesto de inmediato. Evitando así más interrupciones en el año escolar 2020/2021 y manteniendo el mejor interés de los estudiantes y el personal a la vanguardia de la misión del distrito. Si la transparencia y la reinstalación no ocurren, se solicitará una revocación de estos 4 miembros de la junta a favor en la próxima petición.

Today: Megan is counting on you

Megan Jacobsmeyer needs your help with “Pajaro Valley United School District : Reinstate Dr. Michelle Rodriguez”. Join Megan and 2,321 supporters today.