Petition Closed

NO New Jail in Orange County | NO a la nueva cárcel en el condado Orange

This petition had 180 supporters

Please sign on to support our demands regarding the planned construction of a new jail in Orange County, NC.

No New Jail in Orange County!

Orange County plans on building a new jail at a cost of almost $30 million over five years, with $26.5 million coming from “debt finance.”

According to the Board of County Commissioners (BOCC), constructing the new jail meets two of four “Social Justice Goals”:

1. Foster a community culture that rejects oppression and inequity.
  2. Create a safe community.

How dare the BOCC say that a new jail will reject “oppression and inequity” or create “safety,” when the pre-existing facility is an utter failure of justice.

Let us be clear: Jails and prisons don’t keep us safe -- in reality, they are central sites of oppression for many: Black and Brown people, homeless, poor, and working class people, undocumented people, queer and transgender people, people with mental illness, people with drug addiction, and people with subversive political views.

Jails, prisons, and detention centers are spaces where people deemed “disposable” to society are violently warehoused, isolated from their family and loved ones, and subject to systemic neglect. For example, Orange County’s own data points out that Black people make up 12% of the county population, but 54% of the jail population.

Even as the county government discusses all the “growth” and “revitalization” happening in the  Triangle, they are trying to cover up the effects of that development -- the “push out” of poor, working class, Black and Brown community members.

We make the above statement as people both inside and outside the jail who understand our current system provides little justice. As a group, we come from various background and experiences: some are formerly incarcerated, and many have family members and loved ones who have been locked up, but all of us give voice to the frustration and anger that Orange County is building a new jail.

We demand NO to building a new jail!

We call on community groups, concerned residents, and others beyond the bounds of our county to join us in calling for NO new jail in Orange County!

------------------------------------------------------

Por favor firme nuestra petición para apoyar nuestras demandas en cuanto a la construcción prevista de una nueva cárcel  en el condado Orange, en Carolina del Norte.

¡NO a la nueva cárcel en el condado Orange!

El gobierno del condado planea construir una nueva cárcel con un costo de casi $30 millones de dólares, de los cuales $26,5 millones serían financiados con deuda.

Según la Junta de comisionados del condado (Board of County Commissioners, BOCC), la construcción de la cárcel apoya dos de cuatro "Metas para la justicia social":

Crear un ambiente comunitario que rechaza la opresión y la desigualdad;
Crear una comunidad segura.

¿Cómo se atreven a decir que una cárcel rechaza "la opresión y la desigualdad" o crea "seguridad," cuando la cárcel existente es un total fracaso de la justicia?

Seamos claros: las cárceles no crean un ambiente de seguridad. En realidad son sitios de opresión para las poblaciones más marginadas: lxs negrxs y otras personas de color, las personas sin hogar, la gente con pocos recursos, lxs que no tienen papeles, personas transgéneras y homosexuales, las personas que consumen drogas y las que se manifiestan políticamente.

Las cárceles y los centros de detención son lugares en donde la sociedad se deshace de la gente considerada como "desechable". Exponen a las personas al abandono sistemático y las separan de sus familias. Por ejemplo, según los datos que ha publicado el mismo condado Orange el 12% de la población del condado es afroamericano, pero el 54% de las personas encarceladas son afroamericanas.

Aunque el gobierno del condado discute la "regeneración" de la región del Triángulo, intentan ocultar los efectos secundarios de ese desarrollo: lxs obrerxs, lxs pobres, y las comunidades negras y latinas quedan fuera de la prosperidad y son desplazados cada vez más lejos de los centros urbanos.

Emitimos este comunicado como un grupo de personas dentro y fuera de la cárcel actual que reconocemos que el sistema actual no provee justicia. Somos de diferentes orígenes y experiencias: algunxs hemos sido encarceladxs, y muchxs tenemos familiares que han pasado tiempo en la cárcel. Pero todxs alzamos la voz con furia y frustración, en contra de la nueva cárcel que planea el condado Orange.

¡NO a la construcción de la nueva cárcel!

Este es un llamado a todos los grupos comunitarios, residentes conscientes, y otras personas más allá de los límites de este condado. ¡Únanse, alcen la voz y digan NO a la nueva cárcel del condado Orange!

Today: No New OC Jail is counting on you

No New OC Jail needs your help with “Orange County Board of County Commissioners: No New Orange County Jail”. Join No New OC Jail and 179 supporters today.