0 have signed. Let’s get to 7,500!

Version français dessous

The circus is one of Monaco's oldest and well loved traditions for over 40 years. We are lucky enough to have the worlds best circus acts perform and compete in our principality. The acts are all amazing and, compared to many countries, the animals are kept in good conditions that we can witness as we walk past the chapiteau and along the digue. However, times have changed and confining and training wild animals to perform is no longer entertaining. Despite this, every year, they arrive in Fontvieille and we see tigers pacing in their cages and elephants and seals walking across the road for their evening show. 19 countries have now banned wild animals in circuses, yet Monaco, renowned for its advanced environmental outlook, still lets these animals return year after year. It's time for change. Please let this be the last year animals are part of the Festival de Cirque de Monte Carlo.

Le cirque est l'une des traditions les plus anciennes et les plus appréciées de Monaco, depuis plus de quarante ans. Les meilleurs numéros de cirque au monde sont donnés ici, tous plus incroyables les uns que les autres, et, en regard de la plupart des autres pays les animaux qui s'y produisent vivent dans de bonnes conditions ce dont nous pouvons témoigner en passant aux abords du chapiteau ou sur la digue. Mais, quoi qu'il en soit, les temps ont changé et le fait d'enfermer et de faire travailler des animaux sauvages afin qu'ils fassent leur numéro n'a absolument plus rien de divertissant. Mais, malgré tout, chaque année, ils débarquent à Fontvieille et nous voyons de vieux tigres arpenter leurs cages, des éléphants et des phoques traverser la route pour leur représentation du soir. Aujourd'hui 19 pays ont interdit les animaux de cirque, mais Monaco qui se distingue par une politique environnementale très avancée, continue, année après année d'accueillir des animaux de cirque. Il est temps de changer ! S'il vous plaît, que cette année soit la dernière à intégrer des animaux au sein du Festival International du Cirque de Monte Carlo.

Today: Carla is counting on you

Carla Webb needs your help with “No to wild animals in the circus in Monaco/Non aux animaux sauvages au cirque de Monaco”. Join Carla and 5,247 supporters today.