Petition geschlossen.

Verhindert mit uns die Tötung der Hunde in Giurgiu/Rumänien

Diese Petition hat 31.247 Unterschriften erreicht

Petition in deutsch, english, romana

Deutsch:

An Herrn Nicolae Barbu, 1. Bürgermeister von Giurgiu/Rumänien und alle Stadträte der PSD

Wir, die Unterzeichner dieser Petition, fordern Sie auf, nicht mit der Tötung der Hunde im Public Shelter Giurgiu zu beginnen und weiterhin in Kooperation mit dem deutschen Tierschutzverein DsN e. V. gemeinsam die Hunde dort zu versorgen und das Straßenhundeproblem Giurgius nachhaltig und dauerhaft anzugehen.
Seit 2,5 Jahren läuft die vertraglich geregelte Kooperation zwischen der Stadtverwaltung Giurgiu und dem DsN e. V. Der Vertrag sieht unter anderem vor, dass DsN e. V. die komplette Versorgung mit Futter sichert, und für die Standardbehandlungen der Hunde (Impfen, Chippen, Kastrieren, Entwurmen) aufkommt. Außerdem beteiligt sich DsN an den Kosten für bauliche Veränderungen und besorgt Verbrauchsgüter wie Waschmittel, Paletten, Trinknäpfe, Futterrinnen. Im Gegenzug verzichtet die Stadt auf Tötung der Hunde.
Diese Kooperation läuft jetzt seit 2,5 Jahren. In dieser Zeit hat der DsN e. V. über Spenden ca. 350.000 € in den Shelter und die Region Giurgiu investiert. Wenn man den Kauf und Ausbau der Immobilie für unsere Hunde mit einrechnet, sind es schon weit über einer halben Million Euro. Dieses Geld hat die Stadt gespart, und das obwohl eigentlich ein Budget des Shelters von monatlich 20000 € zur Verfügung steht laut dem Stadtangestellten Herr George Palalau. Was mit diesem Budget passiert, können wir nur vermuten. Die Löhne im Shelter sind nicht groß, der Hundekot wird nicht fachmännisch entsorgt, sondern direkt neben dem neuen Naherholungsgebiet die Böschung hinuntergekippt. Die Müllabfuhr kommt auch nicht regelmäßig und Müll wird in der Umgebung entsorgt. Der Tierarzt, der alle weiteren Behandlungen (OPs nach Beissereien, Tumor-OPs, etc) von der Stadt bezahlt bekommen müsste, hat seit Monaten kein Geld erhalten von Ihnen.
Wir fordern Sie auf, das zur Verfügung stehende Geld sinnvoll und nachhaltig zu nutzen, z.B. durch Kastrationsaktionen an Streuner- oder Besitzerhunden. Ein Shelterneubau nach westlichem Standard wurde uns in vielen Gesprächen immer wieder versprochen. Setzen Sie das Geld dafür ein! Es gibt in Rumänien eine Pflicht zum Chippen, Registrieren und Kastrieren der Hunde. Setzen Sie sich, wie mehrfach besprochen, dafür ein, dass dies in Giurgiu auch kontrolliert und durchgesetzt wird. Andere Städte in Rumänien haben mittlerweile verstanden, dass nur großflächige Kastrationen das Problem auf Dauer eindämmen.
Das Sheltermanagement unter Frau Isaia und Herrn Palalau lässt das Shelter verkommen. Die Reinigung ist unzureichend, es wird kein Rudelmanagement betrieben und Tod durch Krankheit und Verletzung bewusst in Kauf genommen.
Mr. Barbu, stehen Sie zu Ihrem Wort. Kein Einfangen von Welpen, Müttern und kleinen oder bereits kastrierten Hunden mehr!

Mr. Barbu, Sie haben die Wahl, ob Sie eine von unzähligen Kommunen in Rumänien sein möchten, die den scheinbar einfachen Weg der Tötung geht, oder ob Sie das Vorzeigeprojekt im deutsch-rumänischen Tierschutz weiterführen, und eine nachhaltige und langfristige Lösung für das Straßenhundeproblem Giurgius finden möchten. Andere Städte in Rumänien wären froh um die Investitionen und das positive Image in Europa, welches damit einher geht.
Bitte treffen Sie die richtige Entscheidung für Giurgiu, für die Hunde im Shelter und für Ihr eigenes Gewissen.

English:

To Mr. Barbu, Mayor of Giurgiu and all the city councils from the PSD

We the signers of this petition challenge you not to begin with the killing of dogs in the Giurgiu public shelter and to continue the co-operation with the German animal protection group DsN.eV to continue caring for the dogs and work towards a sustainable and permanent solution for Giurgiu's street dog problem. The contractually regulated co-operation between the Giurgiu town administration and the DsN.eVhas been in effect for 2.5 years. The contract stipulates that among other things the DsN e.V secures the complete supply of food, the standard treatment of dogs (inoculations, chip implants,castration and de-worming). The DsN e.V also contributes to the costs of constructional changes and supplies consumer goods such as washing powder, water bowls and food troughs. In return the town desists in killing the dogs.

This co-operation has been running for 2.5 years. In this time the DsN e.V has invested around €350,000 of donated money in the shelter and the region of Giurgiu. If one takes into account the purchase and extension of the property for our dogs, we have invested a sum in excess of a half a million Euros.

The town has saved this money, and according to the town employee, Mr. George Palalau the shelter has a budget of 20,000 Euros per month. What happens to this budget we can only guess. The wages in the shelter are not high, excrement is not properly disposed of. It is simply tipped into the bushes next to a recreational area. The refuse disposal comes irregularly and rubbish is disposed of in the country. The veterinarian who should be payed by the town for all other treatment, tumour operation, treatment of bite wounds etc has not received payment for several months. We challenge you to use the available money sensibly and sustainably eg for the castration of strays and dogs with owners. A new shelter construction to west European standards has been promised several times in as many meetings. Use the money for that!

Romania has the duty to set chip implants, registration and castration of the dogs. Please ensure that this is enforced and controlled in Giurgiu, as so often discussed.

Other towns in Romania have understood that only blanket castration can stop the problem effectively. The shelter management under Ms. Isaia and Mr. Palalau is causing the shelter to deteriorate. The cleaning work is unacceptable, there is no pack management practised and death through illness and injury are consciously accepted. Mr. Barbu, you gave your word. No more rounding up of puppies, mothers with puppies or dogs that have already been castrated.

Mr Barbu you have the choice, whether you want to be one of the innumerable communities in Romania who go the seemingly simple way of killing, or if you want to continue with an exemplary project in German-Romanian animal welfare and find a long term sustainable solution for the stray dog problem in Giurgiu. Other towns and cities in Romania would be happy about investments and the positive image in Europe that goes with it.

Please make the right decision for Giurgiu, for the dogs and for your own conscience

Romana:

Aceasta petitie ii este adresata Domnului Barbu, Primarul orasului Giurgiu si tuturor consilierilor locali PSD.

Noi, cei care am semnat aceasta petitie, va rugam sa nu incepeti uciderea cainilor din adapostul public Giurgiu, si sa mentineti cooperarea cu oraganizatia germana non-profit, de protectie a animalelor, DsN e.V , pentru a putea continua ingrijirea cainilor si pentru a lucra impreuna in scopul gasirii unei solutii permanente si de durata la problema cainilor fara stapan din oras. Colaborarea (reglementata prin contractul semnat de ambele parti implicate) dintre administatia orasului Giurgiu si DsN e.V  functionaza deja de doi ani si jumatate. Aceasta prevede ca printre altele, DsN e.V sa asigure integral aprovizionarea cu mancare a adapostului, dar si tratamentul standard pentru caini (vaccinari, implanturi cu chip, sterilizari, deparazitari). De asemenea se stipuleaza ca DsN e.V sa contribuie financiar la imbunatatirea/construtia boxelor (custilor) si sa furnizeze bunuri de larg consum precum detergenti, galeti de apa si jgheaburi de mancare pentru caini. In schimb orasul renunta la uciderea cainilor.

Aceasta cooperare dureaza de doi ani si jumatate. In tot acest timpul DsN e.V a investit aproximativ € 350.000 in adapost si regiunea orasului Giurgiu, din donatii. Daca luam in considerare achizitionarea fermei si extinderea acestei proprietati pentru a putea oferi protectie cainilor nostrii, putem spune ca am investit mai mult de jumate de millione de Euro.

Municipalitatea a putut economisi acesti bani de la buget, iar conform celor declarate de domnul George Palalau, adapostul primeste un buget de 20.000 de Euro in fiecare luna. Ce se intampla cu acest buget, putem doar intui. Salariile muncitorilor din adapost nu sunt mari, deseurile sunt depozitate si eliminate in mod complet necorespunzator. Excrementele sunt pur si simplu aruncate in tufisuri langa o zona amenajata in scopul reecreeri cetatenilor.

Medicul veterinar trebuia platit de primarie pentru orice alt tratament si actiune medicala in afara celor mai sus mentionate: operarea tumorilor, tratarea ranilor provocate de muscaturi, etc, insa acesta nu si-a primit banii pe mai multe luni pentru prestarea serviciilor medicale.

Va indemnam sa folositi banii disponibili in mod rational si sustenabil, cum ar fi in scopul castrarii cainilor cu si fara stapan. Ne-a fost promisa in nenumarate randuri construirea unui nou adapost la standarde europene. Folositi acesti bani din buget in acest scop !

Romanii au obligatia prin lege sa isi cipeze, castreze si inregistreze cainii. Va rugam sa va asigurati ca acest lucru este pus in aplicare si este controlat in Giurgiu, asa cum am discutat de atatea ori. Alte orase din Romania au inteles ca numai prin sterilizarea cainilor aceasta problema a cainilor fara stapan poate fi stopata in mod eficient.

Managerii adapostului, domnisoara Isaia si domnul Palalau permit deteriorarea adapostului. Munca de curatenie dusa de ingrijitori este inacceptabila, nu exista un plan concret de administrare, iar moartea cauzata de boli in mod normal tratabile, dar si prin ranirea cainilor de catre alti caini este acceptata in mod constient. Domnule Barbu, ne-ati dat cuvantul dumneavoastra. Ne-ati promis ca nu vor mai fi capturati pui, mame cu pui sau caini care au fost anterior castrati si redati in teritoriu, decat daca prezinta un real pericol pentru cetateni.

Aveti posibilitatea de a alege, daca doriti sa fiti una din nenumaratele comunitati din Romania care merg pe varianta aparent simpla a uciderii cainilor, sau daca doriti sa continuati sa dati exemplul unui proiect Romano-German pentru protectia animalelor, si sa gasim o solutie permananta la problema cainilor fara stapan de pe teritoriul orasului dvs. Alte orase in Romania ar fi fericite sa beneficieze de aceste investitii si de imaginea pozitiva in Europa care vine odata cu acestea.

Va rugam sa luati decizia corecta pentru Giurgiu, pentru caini, si pentru constiinta dumneavoastra.

Heute: DsN e. V. verlässt sich auf Sie

DsN e. V. Tierschutz für alle benötigt Ihre Hilfe zur Petition „Nicolae Barbu: bitte verhindern Sie die Euthanasie von Hunden im Tierheim Giurgiu/Rumänien”. Jetzt machen Sie DsN e. V. und 31.246 Unterstützer/innen mit.