Petition Closed

BEVRIJD OLIFANT BUBA UIT HANDEN VAN DE FAMILIE FREIWALD EN PLAATS HET DIER OVER NAAR EEN SANCTUARY.

This petition had 4,089 supporters

Sinds half september 2015 is het verbod op wilde dieren in het circus definitief van kracht en mag ook circusolifant Buba niet meer optreden en ook niet meer worden vervoerd. En toch reist Buba al weken, terwijl dit ook verboden is,  samen met haar circusfamilie van Circus Freiwald mee met het circus en wordt ze in iedere nieuwe stad of dorp naast de tent gedumpt als kermisattractie voor de bezoekers.. Buba is als jong dier van haar moeder in het wild gestolen en werkt nu al 35 jaar als slavin in de entertainmentindustrie. Eerst bij Circus Renz en nu al ruim 20 jaar voor de familie Freiwald. Als er niets gebeurt zal BUBA tot haar dood als attractie op grasveldjes moeten blijven staan. BUBA MOET NAAR EEN SANCTUARY WAAR ZIJ MET SOORTGENOTEN EN IN EEN NATUURLIJKE OMGEVING TOT HAAR DOOD KAN BLIJVEN. De NVWA is verantwoordelijk voor het dierenwelzijn en wij vragen daarom dringend aan de NEDERLANDSE VOEDSEL- EN WAREN AUTORITEIT Buba naar een gepast sanctuarium te laten overplaatsen.

Today: anita is counting on you

anita Bakker needs your help with “Nederlandse Voedsel - en Warenautoriteit: BEVRIJD OLIFANT BUBA UIT HEERLEN EN PLAATS HET DIER OVER NAAR EEN SANCTUARY.”. Join anita and 4,088 supporters today.