No gold mining at Santurban and its surroundings

0 personas firmaron. ¡Ayuda a conseguir 7,500!

Open Letter asking the National Environmental Licensing Authority of Colombia (ANLA) to  deny MINESA –a multinational mining corporation- the environmental license to exploit gold in the Santurbán Moorland (Paramo de Santurban ) and its surroundings in the state of Santander, Colombia

The undersigned citizens of Canada, USA, Colombia, Spain and other countries, respectfully request that an environmental license be denied to the multinational corporation MINESA to exploit gold at Páramo de Santurbán (Santurban Mooreland)

With climate change knocking at our doors and the whole planet migrating towards cleaner energy, water is emerging as the most important commodity for our survival as humans. It is unfathomable that the Colombian government is ready to grant an environmental license to a multinational mining company to extract gold from a pure water producing wetland like Paramo de Santurban.

Responsible mining at a moorland and its surroundings is a fallacy; damage to aquifers is inevitable and irreversible. The moors are complex and fragile ecosystems that are not easily delimitated.

Paramo de Santurban is part of the heritage of the people of Santander, Norte de Santander, Colombia and humanity.

From Canada and various countries around the world, we request that the National Environmental Licensing Authority of Colombia, (ANLA) denies once and for all a license to the multinational corporation MINESA to exploit gold in the Santurbán Wetlands and its surroundings.

Versión español

Autoridad Nacional de Licencias Ambientales, ANLA:

Niegue definitivamente la licencia ambiental a MINESA para explotar oro en el páramo de Santurbán en Colombia

Los abajo firmantes, canadienses, colombianos, españoles, estadounidenses y de otras nacionalidades, solicitamos respetuosamente sea negada la licencia ambiental a la multinacional MIENSA para explotar oro en el Páramo de Santurbán.

Con el cambio climático golpeando a la puerta, cuando en todo el planeta se comienza a migrar hacia las energías limpias, cuando el agua se perfila como el bien más importante de la humanidad, no nos cabe en la cabeza que un Gobierno se apreste a concederle una licencia ambiental a una multinacional minera para extraer oro de un páramo.

La minería responsable en un páramo es una falacia, los daños a los acuíferos son inevitables e irreversibles. La minería responsable no es posible ni siquiera al lado del Páramo, ni debajo. Los páramos son ecosistemas complejos y frágiles que no entienden de delimitaciones.

El páramo de Santurbán no solo es patrimonio de los habitantes de Santander y Santander del Norte, también de todos los colombianos y por qué no, de la humanidad.

Desde Canadá y diversos países solicitamos a la ANLA, por favor niegue definitivamente la licencia a la multinacional minera MINESA para explotar oro en el páramo de Santurbán.