Reverse credit/no credit and switch to optional Q4 grades

1 response

Reverse credit/no credit and switch to optional Q4 grades

0 have signed. Let’s get to 1,500!

English

In response to the switch to online learning as a result of COVID-19, the MVLA School Board switched the grading system to credit/no credit. This system will make college admissions much more difficult and competitive for MVLA sophomores and juniors who will now be applying to college with a grading system that is considered more ambiguous by college admissions officers. This is both highly stressful and unfair to students who will have less of an opportunity to demonstrate their academic aptitude to the universities they are applying to; especially for students who worked strenuously to maintain high grades during the third quarter.

Therefore, we respectfully ask the MVLA School Board to reverse this decision and switch to a system where students may be given the option to receive a letter grade which can only be improved during the fourth quarter.

Español

En respuesta al cambio al aprendizaje en línea como resultado de COVID-19, la Junta Escolar de MVLA cambió el sistema de calificación a crédito / sin crédito. Este sistema hará que las admisiones a la universidad sean mucho más difíciles y competitivas para los estudiantes de segundo y tercer año de MVLA que ahora se postularán a la universidad con un sistema de calificación que los oficiales de admisión a la universidad consideran más ambiguo. Esto es muy estresante e injusto para los estudiantes que tendrán menos oportunidades de demostrar su aptitud académica en las universidades a las que están postulando; especialmente para los estudiantes que trabajaron arduamente para mantener altas calificaciones durante el tercer trimestre.

Por lo tanto, respetuosamente le pedimos a la Junta Escolar de MVLA que revierta esta decisión y cambie a un sistema en el que los estudiantes tengan la opción de recibir una calificación de letras que solo se puede mejorar durante el cuarto trimestre.

中文

為了應對最近COVID-19的疫情以及線上學習的新政策,MVLA學區委員會規劃一項credit/no credit*的評分機制。此系統將會大幅增加大學申請過程中的競爭性,尤其是對於2020和2021年的畢業生,因為許多的大學招生人員無法利用此系統區分學生之間的成績。MVLA學區這次的舉動對許多向來用功的學生來說相當不公平。不僅如此,這是剝奪了許多學生以成績來證明自己的機會。

總而言之,我們委婉的向MVLA學區委員會要求撤銷此決策,並改為一種可以體現學生表現的成績算法。

*credit/no credit: 簡單解釋就是分成通過和不通過的成績算法。所有通過的學生將會得到平等的成績,使得學生的表現水平不明確。不通過的學生則會無法得到所需的學分。