LAUSD Superintendent Austin Beutner Must Resign #ResignBeutner

0 have signed. Let’s get to 25,000!

We sign our names to call for the immediate resignation of Los Angeles Unified School District Superintendent Austin Beutner. We have lost trust in this school board and have zero faith in Austin Beutner to continue the contract negotiations with United Teachers of Los Angeles.

Mr. Beutner is not qualified to serve as our superintendent. Mr. Beutner has refused to negotiate in good faith with the teachers’ union despite thousands of phone calls from parents urging this board to avert a strike and come up with an equitable offer for our teachers–one that includes lower class sizes. He has missed critical negotiation meetings and requests for information from UTLA. He has spread misinformation through the media and flyers sent home with our children. Instead of working hard to avert a strike, which will be costly to so many Los Angeles families, Mr. Beutner has consistently submitted offers that did not meet the clear needs of our schools and our students. While refusing to invest the district’s $1.9 billion surplus in our schools, Mr. Beutner and this board have chosen to waste our precious education dollars on expensive consultants, lawyers and propaganda to try to deny our teachers their contractual right to strike.

Mr. Beutner should never have been appointed in the first place. He was hired in a closed-door meeting over the objections of most of the families in the district. The deciding vote was cast by Ref Rodriguez, just prior to his resignation due to felony charges for fraud. Mr. Beutner does not have the experience to lead LAUSD, and we do not feel that he has the children of Los Angeles’ best interest at heart.

Additionally, Mr. Beutner and this board have completely failed to account for our children’s safety during this strike. They have arranged for inadequate supervision and have lifted the requirements for a thorough background check. Many parents fear their negligence could expose their children to violence and predators, potentially leading to millions of dollars in lawsuits for our district.

We are joining forces today to demand Austin Beutner’s immediate resignation from his position as superintendent of the Los Angeles Unified School District. We also call on this school board to come to the table, face-to-face with UTLA, to negotiate an equitable agreement for all.

Firmamos nuestros nombres pidiendo la resignación inmediata de el superintendente del Distrito Escolar Unificado de Los Ángeles (LAUSD, en sus insignias en ingles) Austin Beutner. Hemos perdido confianza en esta junta directiva escolar y tenemos cero confianza que Austin Beutner en continuar las negociaciones contrátales con Maestros Unidos de Los Angeles (UTLA, en sus insignias en ingles).

El señor Beutner no esta calificado para servir como nuestro superentiéndete. El señor Beutner a rechazado negociar en buena palabra con la unión de los maestros a pesar de las miles de llamadas de parte de padres urgiendo a esta junta directiva que evite la huelga y que lleguen a una oferta justa para nuestros maestros—una oferta que incluye clases más pequeñas. Él ha faltado juntas de negociaciones críticas y solicitudes de UTLA. El a pasado información falsa a los medios de comunicación y por folletos que ha mandado a las casas con los estudiantes. Envés de trabajar duro para evitar la huelga, cual seria costoso a miles de familias en Los Angeles, el señor Beutner a consistentemente presntado ofertas que claramente no llena las necesidades de nuestras escuelas y nuestros estudiantes. Mientras niega a invertir en nuestras escuelas el exceso en fondos que el distrito tiene de $1.9 billones, el señor Beutner y su junta directiva han escogido gastar nuestros dólares educativos en consultantes caros, abogados, y propaganda para poder negar a nuestros maestros su derecho de huelga.

El señor Beutner nunca debería haber sido escogido en primer lugar. El fue contratado durante una junta tras puertas cerradas aun cuando muchas familias no querían que el fuera elegido. El voto decisivo fue dado por Ref Rodirguez, justo antes de su resignación después de cargos de corrupción y fraude. El señor Beutner no tiene la experiencia para ser líder de LAUSD, y no sentimos que tiene el mejor interés de los niños de Los Angeles en su corazón.

Adicionalmente, el señor Beutner y su junta directiva han completamente fallado en asegurar la seguridad de nuestros niños durante esta huelga. Ellos han coordinado  supervisión inadecuada y han removido los requisitos de chequeos criminales completos que protegen a nuestros ninos. Muchos padres temen su negligencia puede exponer a sus hijos a violencia o depredadores, y potencialmente terminar con demandas de millones de dólares.

Estamos uniendo nuestros esfuerzos hoy para exigir que Austin Beutner renuncie de su posición de superintendente de LAUSD inmediatamente. También llamamos que esta junta directiva escolar llegue a la mesa, cara a cara con UTLA, para negociar un acuerdo justo para todos.

Today: PUBLIC SCHOOL FAMILIES is counting on you

PUBLIC SCHOOL FAMILIES needs your help with “Monica Garcia: LAUSD Superintendent Austin Beutner Must Resign #ResignBeutner”. Join PUBLIC SCHOOL FAMILIES and 15,784 supporters today.