Petición cerrada
Dirigida a Minister of Planning and Sustainability of the Generalitat de Catalunya Mr. Lluís Recoder y 2 otros

(english)

GALLECS is a protected natural area which is located in Vallès region (Barcelona) and includes six municipalities (Mollet del Vallès, Parets del Vallès, Santa Perpètua de Mogoda, Lliçà de Vall, Palau-Solità i Plegamans and Montcada i Reixac). With a unique biodiversity, it is situated in the middle of a flyway used for a lot of birds, many of them considered protected species.

Although the hunting with shotguns is prohibited there, some sorts of hunting are not, such as falconry (which involves using birds of prey) or the capture of finches.
Sign this manifesto in order to succeed in forbidding both the practice of falconry and the capture of finches in the EIN (Area of Natural Interest) of Gallecs.

---------

(spanish)

GALLECS es un espacio natural protegido ubicado en el Vallés (provincia de Barcelona), y que engloba seis términos municipales (Mollet del Vallès, Parets del Vallès, Santa Perpètua de Mogoda, Lliçà de Vall, Palau-Solità i Plegamans y Montcada i Reixac). Con una biodiversidad única, se encuentra en mitad de una via migratoria de aves, muchas de ellas especies protegidas.

La caza con escopeta está prohibida en Gallecs, pero no la cetrería (caza con rapaces y vuelo de rapaces) o la captura de fringílidos.

Firma para que se prohíba la práctica de la cetrería y la captura de fringílidos en el EIN (Espacio de Interés Natural) de Gallecs.

Firma también para que Gallecs sea incluido dentro de la Red Europea Natura 2000 y declarado como refugio de fauna.

Esta petición fue entregada a:
  • Minister of Planning and Sustainability of the Generalitat de Catalunya
    Mr. Lluís Recoder
    control
  • European Commissioner for Environment
    Mr. Janez Potočnik

Plataforma Defensa Gallecs ha iniciado esta petición con solamente una firma y ahora la petición ha conseguido 1.235 personas que la apoyan. Inicia una petición tu mismo para crear los cambios que quieres ver.

Hoy: Plataforma cuenta con tu ayuda

Plataforma Defensa Gallecs necesita tu ayuda con esta petición «Minister of Planning and Sustainability of the Generalitat de Catalunya: The prohibition of falconry in the Natural Area of Interest in Gallecs». Únete a Plataforma y 1.234 personas que ya han firmado.