Petition Closed

Minister of Natural Resources, Quebec: Protect Kipawa Lake

This petition had 3,352 supporters

Kipawa Lake is an important resource and ecological entity. Thousands visit this lake each year to hunt, fish and vacation. These tourist dollars help stimulate the local economy. Anyone who has visited this lake is aware that its value and appeal lies it is unspoiled nature. Recently the lake has been threatened by:

- A proposal to lift a moratorium on development imposed in the 1980s

- The Kipawa Rare Earths Project - a proposal for a 13 year open pit rare earth mining operation located near important fish spawning grounds and upstream from Kipawa Lake, Lake Temiscaming and the Ottawa River

- Hydroelectric projects which could affect water levels and water quality and could result in the diversion of the Kipawa River and the creation of a new outlet from Kipawa to Lake Temiscaming

Please sign this petition to help us protect Kipawa.

Le Lac Kipawa est une ressource importante et une entité écologique. Des milliers visitent ce lac chaque année pour chasser, pêcher et y passer leurs vacances. Ces revenus touristiques aident à stimuler l’économie locale. N’importe qui ayant visité ce lac sait que sa valeur et son charme sont grâce à sa nature vierge. Récemment, le lac a été menacé par :

- Une proposition d’abolir le moratoire sur le développement imposé dans les années 1980;

- Le Projet de Terres Rares de Kipawa – Une proposition pour une opération de mine à ciel ouvert pendant 13 ans située près de frayères de poissons importantes, en amont du Lac Kipawa, du Lac Témiscamingue et de la Rivière Ottawa;

- Des projets hydroélectriques tout comme Innergex et la proposition de Dam Tabaret, qui affecteraient les niveaux d’eau, la qualité de l’eau et qui pourrait se terminer par le déroutement de la Rivière Kipawa et la création d’une nouvelle entrée d’eau de Kipawa au Lac Témiscamingue.

S’il-vous-plaît, signez cette pétition pour nous aider à protéger le Lac Kipawa.

Today: Christina is counting on you

Christina Moreau needs your help with “Minister of Natural Resources, Quebec: Protect Kipawa Lake”. Join Christina and 3,351 supporters today.